torsdag 21 juni 2007

DAN FÖRE DAN FÖRE DOPPAREDAN!

Snart är det avfärd. Jag har fortfarande inte packat klart och kommer väl inte göra det förrän 10 minuter innan tåget går. Som vanligt. Kom precis hem från härlig morgonpromenad med min mp3-spelare, som mystiskt var försvunnen nästan 2 veckor och som jag hittade på samma ställe jag letat 7 gånger.. i min jackficka. Nämen, bra där! Klantig och yr, men glad att jag återfunnit spelaren. I övermorgon åker vi alltså.. Jag och Lone lämnar Gästrikeskogarna för tripp till Öland. Nu, ska jag iväg till frisören.. Jag fortsätter "unna mig själv"-leken.. I går blev det simning och massage, idag: frissan!

Några stressiga timmar senare...


Kvällssolen skiner. HannaLone åkte precis härifrån efter ett mycket tappert försök till stämrep. Hanna tog i med magstödet och vi båda ignorerade tröttheten i rösterna och sjöng vidare. Som vanligt när vi umgås bryter vi ihop i ett och annat skrattanfall, men det gör ju bara repetitioner så mycket roligare. På stan har jag stressat idag också. Jajamensan. Herregud, det var rea överallt! Jag kom hem med 3 par skor.. och lite andra grejer.. Jag försökte rättfärdiga mina inköp, genom att propagera och visa de enorma egenskaperna de 3 paren besitter, för mamma, Affe och kusinen Crille.. Med hjälp av min övertalningsförmåga och briljanta utlägg om skorna fick jag de alla på min sida. I kör sa de:"Mycket bra Malin, det var bra köp de där skorna! Du kan sannerligen det här med att shoppa och köper enbart nödvändiga saker. Hurra för Malin!".. Naturligtvis var det mest i mitt huvud jag hörde de orden, men det hjälpte mig till känslan av tillfredsställelse av att jag med gott samvete kan lägga pengar på skor. Skulle kunna spela i Pernilla Wahlgren och Carrie Bradshaw sko-liga eventuellt..

Jag skulle visa mamma, så jag log glatt och lät mitt nyklippta, färgade och stylade hår fladdra i vinden. Doften av stylingprodukter låg som en dimma i luften och jag puffade till håret en sista gång för perfekt finish. Mamma såg dock ingen skillnad från i morse, då håret hade varit uppsatt i tofs och instängt under keps during morningwalk.. VILKEN tur att jag gick till frissan idag, HERREGUUUUD... Hur hade livet annars fortgått..?!

Och några ostressade timmar senare..


Vi är redan 53 minuter in på självaste midsommarafton. Jag har avnjutit en massa kaffe tillsammans med Joel i mammas trädgård. MYCKET trivsamt att äntligen kunna ses! Han var sig lik och fortfarande lika tokig. Det är alltid lika trevligt när våra diskussioner mynnar ut i sjuka och bisarra idéer och galenskap. Som sagt, MYCKET trevligt..!

Just ja, jag kanske ska ta och packa klart.. Ingen rast, ingen vila..

Inga kommentarer: