måndag 18 juni 2007

ÖVNINGSKÖRNING 2007

"Vart tar vägen vägen, är du ute på en åker och åker?" Sa min skämtsamme far när vi övningskörde igår. Hans passande ordvits var rättvis, jag hade inte 100% kontroll på bilen.. kanske 70%..okej..50%! Diket var rysligt nära och dagen då jag har körkortet i handen kändes en miljard år bort. MEN, trägen vinner! Vilket år som helst står jag där utanför din dörr (och har kört dit själv!!) med kortet i handen och ler ett glädjens och tillfredställelsens leénde alá tandkrämsreklam. Det blir den dagen jag slipper legitimera mig med mitt slitna och gigantiska pass och kan komma i kapp min 6-år yngre lillebror när det gäller vuxenpoäng. Jag längtar, utan någon som helst bitterhet i kroppen.
Förresten, grattis till Sara som tagit körkort i dag. Kul för dig..

Inga kommentarer: