torsdag 22 maj 2008

Om dygnet hade fler timmar skulle jag:

- blogga.

- sy ett lapptäcke.

- åka till IKEA och köpa en gardinstång.

- framkalla nya foton.

- göra album av de foton jag har framkallat för 2 månader sen.

- shoppa.

- ta körlektioner och plugga körkortsteori.

- blogga.

- sova.

- hitta ett lag att spela fotboll med.

- åka till Södertörns högskola och hämta min godkända tenta i textanalys.

- laga mat.

- organisera min garderob.

- prata mer i telefon

- förbereda min födelsedagsfest.

- ha tid att träffa alla jag vill träffa.

- gå till frisör och klippa mig.

- läsa en massa böcker.

- lära mig spela trummor.

- dejta en bonde som Marits Mammarianne har hittat åt mig.

- skriva egna låtar.

- sy mina egna kläder.

- BLOGGA.

- baka en cheese cake och äta upp den ögonblickligen.


Men så är alltså inte läget. Dygnets timmar räcker inte riktigt till allt jag vill göra. MEN, jag klagar inte. Det är ju precis så här jag vill ha det: fartfyllt, fullspäckat och hektiskt. I like it! Vem behöver upphängda gardiner, en organiserad garderob och ett körkort egentligen?

3 kommentarer:

Ströbaek sa...

jag skulle aldrig klara mig utan "upphängda gardiner"...

Anonym sa...

Den första bonden är upptagen nu. Vill du att jag ska leta fram en ny?
Mammarianne

Fröken Larsson sa...

Typiskt att den första bonden är upptagen nu. Jag skulle ha varit mer på. Typiskt. Det är det där med tiden vettu. Ja, men gör det!:) Leta fram en ny bonde, eller en samulaj. Det kan också funka. Jag är öppen för det mesta, och genom att skriva det så ger jag Fredrik en öppning att spinna vidare på ämnet. varsågod, Fredrik. Jag har serveat, bara att smasha! Mammarianne, hör av dig när du har några bra kandidater. Spänningen tätnar i "Malin söker bonde..eller samulaj"