fredag 27 juni 2008

Host Host

Så här har min frukost sett ut den senaste veckan. Fil, havrefras, cocillana-etyfin och kortisontabletter. Medelhavsförkylningen vägrar lämna min kropp och nu börjar jag bli trött på hostandet och snorandet. Läkaren sa att det enda jag kunde göra var att sluta hosta. Simple as that. Sluta hosta. Jag har försökt att sluta hosta i flera dagar nu, men utan lycka. Och jag kan tala om för er att om man hostar som en tok i 2 veckor så sliter det en del. Vi soundcheckade idag och det var som att ett bomullsrör låg runt min röst. Ingen kraft, ingen klarhet och framför allt inga höga toner. Så nu får det vara slut på hostandet. Jag har bestämt mig. Nu ska jag sluta hosta. På måndag har vi premiär och då ska bomullsröret och hostan fanimej vara borta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte att en treo och en tårtbit inte är att förakta mot hosta (o nästan allt annat)! ;)

Hoppas du får en fin sommar! Kram M