torsdag 19 juni 2008

Ökar takten sista kvarten

Det börjar dra ihop sig för avfärd mot Öland. Söndagmorgon klockan 9.00 bär det av. Så idag la jag i högsta växeln för att hinna fixa allt som ska fixas. Allt gick i ett och mestadelen av dagen spenderades på stan i Gävle. Det inhandlades bla showkläder, mingeltallrikar och en gammal MC-hjälm. Swedbank fick även avnjuta mitt (och många andras) sällskap för ett slag, och där hade jag faktiskt flyt för en gång skull. Jag tog en kölapp, sprang vidare på stan och gled in genom portarna en halvtimme senare PRECIS då mitt nummer lyste med fina röda siffror på tavlan. Vilken tajming.

I mitt fullspäckade schema tryckte jag in ett halvtimmesbesök hos min vän Jenkan för att träffa hennes och Robins 6-veckorsbebis, Malte. Bedårande söt. Jag kan inte fatta att man kan vara så där liten, men ändå skrika så ofantligt högt. Maltes storasyster, Molly, var naturligtvis också hemma så jag hann busa en sväng med henne. Jag vill gärna ta med Malte och Molly till Öland. Jenkan, du kan väl tänka på saken?




Kvällen avrundades med 4-rätters middag hos Farmor och Oskar, farmors pojkvän. Som vanligt var maten fantastiskt god, likaså Oskars hembakade småkakor (genus på den!). Min bror hävdade att han skulle börja baka småkakor även han. Om den dagen kommer, då min storebror ställer sig och bakar småkakor, så ska jag äta upp min vänstra träningssko.
TACK, farmor och Oskar, för en trevlig och matglad kväll.


2 kommentarer:

Fredrik sa...

Där sitter dom karlarna, med armarna i kors:)

Fröken Larsson sa...

Såklart dom gör. Rediga karlakarlar vettu.. Som bakar småkakor. Fantastiskt.