torsdag 25 september 2008

Jag älskar att sjunga!

Höstens bästa investering: Sånglektioner. Vid tio tillfällen ska Helen coacha mig och min sångteknik. I onsdags körde vi första lektionen. Det är så häftigt att få arbeta med rösten, tänka i nya banor och hitta nya sätt att använda den på. I så många år har jag bara sjungit och sjungit utan att egentligen reflekterat över hur jag gör. Men nu blir det ändring på det.

Helen är en fantastisk sångerska och jag blir inspirerad så fort jag kliver innan för dörren till hennes studio. Det är så extremt roligt och givande att ta lektioner! Att ha någon som petar på en, coachar och påminner om tekniken hela tiden ger så sjukt mycket. Skulle behöva ha med Helen varje gång jag sjunger. Men det blir nog aningen för dyrt, även för en (mentalt sätt)ekonomiskt oberoende tjej som jag..




2 kommentarer:

anna-lill sa...

Åhh härligt att Malin har bloggyra! wiowio!

Appropå rida, det är väl inte så svårt kanske, jag började när jag var nio så jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog att lära sig. Med en schysst häst som inte slänger en i backen eller äter på en så kan det nog gå ganska snabbt, säg två år... ;)

Sus sa...

Ah..sånglektioner är sällsynta hos mig, men när jag tar dem får jag alltid en aha-upplevelse.
Finns inte många sångpedagoger här i urskogen heller =(