tisdag 23 september 2008

Rep med Praesto

Regissör Ströbaek ringde och sjukanmälde sig, så Praesto och Larsson fick klara sig själv på dagens rep som för övrigt hölls i mitt vardagsrum. Vi rasslade igenom manuset och fick en del klarhet i saker och ting. Kändes bra. Det här är, som sagt, en helt ny grej för mig. Jag har aldrig jobbat med nåt liknande tidigare. När man repar in en "vanlig" show har man sina låtar och texter att lära sig. Man har sin inlärningsteknik och vet hur man funkar i den situationen. Det här är HELT annorlunda. Här ska vi jobba med människor som är i trans. Hypnotiserade och verkligen i trans. Hypnotisören (eller trollkarlen, som mina föräldrar fortfarande kallar honom) Praesto har stenkoll på läget och gör allt med imponerande självklarhet. Jag är nyförvärvet. Rookien. Herregud vilken rookie jag är! Men jag lär mig. Och jag tycker om att vara rookien. Det är fantastiskt att få vara rookie! Med risk att låta överdrivet positiv, men det är så grymt roligt att lära sig nya saker! Det ni, är dagens sanning.

Premiär på Rosenlundsteatern/Teater 3, onsdagen den 8:e oktober.

1 kommentar:

anna-lill sa...

Spännande! Jag håller med, det är en skräckblandad förtjusning att göra nåt nytt sådär. Hörru, härligt att du börjat blogga som en tok igen:) puss!