fredag 24 oktober 2008

Karman slår till på Narvavägen


För någon vecka sen halkade jag och skrapade upp mina knän på Narvavägen. Idag när jag gick längst gatan i blåsvädret såg jag något komma mot mig. Trodde först att det var ett löv, men det var i själva verket en femtiolapp. Den blåste alltså rakt mot mig och jag fångade den elegant under höger skospets. Jag plockade glatt upp femtiolappen och insåg när jag stod där att jag befann mig på exakt samma ställe som jag stupade på förrförra veckan. Karma?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du...ibland kan man fundera!;)

Ströbaek sa...

Synd att du inte hade halkat och brutit benet... för då kanske det hade varit en tusenlapp som hade kommit flygandes...

Fröken Larsson sa...

Precis. Men man får vara glad för det lilla, Ströbaek.
Hellre uppskapade knän och lite pengar, än brutna ben och mycket pengar..

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar