fredag 27 mars 2009

Mors och goodbye Norrköping

Jag har haft det bra i Norrköping. Men över två veckors vistelse på bortaplan får mig att längta hem till mitt place. Efter en helvetesfredag på en skola där eleverna var sjukt respektlösa mot varandra och mig släpade jag mina väskor och två proppfulla påsar (ja jag packar i påsar ibland) genom snöstorm och modd till bussen. Mina fötter var dyngsura och när jag väl kom fram till bussen blev jag felinformerad och slängde in mina väskor i fel bagageutrymme. Sen var det bara att krypa över ett hav av väskor för att nå mina och fick byta buss 5 minuter senare. Halvkul. Väl på bussen hittade jag en fönsterplats där jag gosade ner mig och kunde avskärma mig från världen ett slag (läs 2 minuter). En mamma kommer bak i bussen och frågar om någon har lust att byta plats så att hon och hennes son får sitta tillsammans. Tystnad. Jag hoppades på att någon annan för en gångs skulle erbjuda sig. Men icke. Min högerhand åker upp och jag hör mig själv säga "jag byter plats". Det är alltid jag som flyttar mig vid såna här läget, vilket jag gärna gör, men den här gången önskade jag att nån annan kunde gjort det. Släpar mitt pick och pack och sätter mig på ett yttersäte längre fram. Mina strumpor är fortfarande dyngsura och sviterna efter en tung dag kommer krypande. Skriver ett långt klagomess till tjejerna och känner tårarna komma. Så där sitter jag på yttersätet i en proppfull buss med dyngsura strumpor, känner mig otroligt uppgiven och gråter. Marit ringde två gånger, men jag kunde inte svara. Då hade jag nog börjat hulka och gråtit otröstligt som ett litet barn. Knappt labil tjej. Som tur var slutade tårarna komma efter ett tag och när bussen landade i sthlm var det en glad tjej med torra strumpor som klev av och släpade sina väskor och påsar hem till sin alldeles egna lägenhet.

7 kommentarer:

Fredrik sa...

Men gumman då...men vad fint att du ändå flyttade dig:)

anna-lill sa...

"Packar ibland i påsar" Oh yes, bag lady!

Fint av dig Majlin att du flyttade på dig. & att vara slutarbetad, trött & blöt om fötterna är träligt som fan. Tårar är bra ibland. puss

Josefin sa...

Men finaste fina! Förlåt! Jag har helt missat det här inlägget! Stackars liten. Fan va du är grym som byter plats ändå! Vilka snorungar som var respektlösa också. Sånt gör mig arg. Är du i Gävle nu? Kram

Fröken Larsson sa...

Fina ni. Tack för kommentarerna, gullpluttar! Jag håller med, tårar är bra ibland. Dom behövs.

Nu befinner jag mig i Dalarna. Det är blogginlägg på väg. Watch me, nu kör jag ett bloggstim igen:)

Puss på er!!

Anonym sa...

kramar, Keba!

Anonym sa...

Bloggstim? Jag håller fortfarande i min hatt och väntar...

Fröken Larsson sa...

När ni minst anar det. Då. Då, smäller det till. Ojojojoj, vilket bloggstim som väntar. Oj.