fredag 9 oktober 2009

Kuggad

Idag var det alltså dags. Jag var på bra humör och körde lugnt, försiktigt och säkert. - viktiga detaljer kan man tycka. Uppkörningssnubben valde dock att påpeka en miss jag gjorde vid ett körfältsbyte istället. Han kryssade i rutan för "nej", och jag blev kuggad. 


Tråkigt. Hade varit gött att ha kortet nu efter all tid och energi jag lagt ner, och visst fick mitt tävlingssinne sig en törn. Men det är bara att ta nya tag. Jag ska öva körfältsbyte tills jag kräks och nästa gång jag kör upp är kortet mitt. Tack för all pepp och uppmuntran, kompisar! Fortsättning följer..

1 kommentar:

Mango sa...

Nästa gång går det bra ska du se! Eller så kommer du kämpa för livet för att slippa körfältsbyten ;) Min körskolelärare fick tvärbromsa åt mig en gång när jag skulle göra vänstersväng i 4 vägskorsning, jag ser alltid till att inte hamna där, livrädd för just den korsningen! Vad kul att "Lovis" är din kompis :) Hon var superduktig! Det var de flesta på ALV, det var underbart! Så bra att jag och mannen tjafsade lite om ifall "Ronja" var "Lovis" dotter på riktigt, jag säger att hon bara höll sig till rollen men han tror att det var på riktigt när hon sa till rövardottern att vår Ronja var så lik henne när hon var liten ;) Lycka till nästa uppkörning! You can di it! Kram