torsdag 17 december 2009

Snökaos & kexchoklad



Här sitter jag och Nadja längst bak i OZ-bussen. OZ-bussen är en av minibussarna som Dröse&Norberg-sällskapet kuskar runt i på Sveriges vägar och som är smyckad med en stor bild på oss när vi körde Trollkarlen från Oz för några år sedan. OZ-bussen alltså.

Vi hade den stora äran att få se kära Anna-lill, Keba och co köra julshow i Södertälje igår, så himla roligt! Ni var grymma. Jag, Nadja och Jossan hade enormt trevligt på åskådarläktaren, vilken kväll!

Hem fick vi alltså åka OZ-bussen. I totalt snökaos. Det var sånt där väder som mamma hade gått sönder av oro om hon visste att jag satt i en minibuss mitt i det. Som tur var visste mamma inget, och vi kom hem ordentligt. Men obehagligt, det var det. Dessutom förlorade Keba sin fina röda mössa när han, i ett tappert försök att få bort is från framrutan, hängde ut genom fönstret. Men att förlora en mössa kändes överkomligt i sammanhanget.  

Nu rullar jag med en annan buss. Mot showgig i Jönköping. Försenad 1,5 timme än så länge. Önskar att jag köpte den där kexchokladen jag spanade in på Pressbyrån tidigare..  Varför gjorde jag inte det?!

Inga kommentarer: