torsdag 14 januari 2010

Risig



Såg en felslrivning i en meny och tänkte att det passar precis in på hur jag mår; risigt. 

Har haft konstig ryggvärk och feber de senaste dagarna. De underbara massagerna satte kanske igång en massa knas i min rygg. Nåt knas som gav ständigt molande smärta och som ilar till då och då som en blixt genom ryggen och ner i benen. Sen har en bacill flyttat in i min mage och gjort att jag knappt kunnat ätit nåt. Jag satt med världens mumsigaste pad thai framför mig och efter bara 2 tuggor började det krampa och svida i mellangärdet. Och jag som älskar att äta, det är ju det bästa som finns! Frustrerande och riktigt skittråkigt.

Men jag parerade med Ipren som var intelligent nog att jag kunde njuta av Thailand ändå. Snart lämnar jag paradiset och åker hem till havregrynsgröt, kokt potatis och en bra kiropraktor (tips?). Men framförallt tillbaka till verkligheten. Min semestervecka har varit fantastisk, men nu är jag redo att åka hem. Det känns skönt att få komma igång med allt, ser fram emot det spännande jobbprojektet jag har framför mig. Nu har Fröken Larsson vilat färdigt, back to business.    


Skickat från min iPhone

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Tor Opdahl!!! Han är magisk...och hårdhänt där det behövs, jag hatar honom när jag ligger där men älskar honom efteråt:) Välkommen hem!
Det kanske är din bakterie som spökar i ryggen också?

Marit sa...

Men vännen, fy vad tråkigt! Skönt att du kommer hem. Kram

anna-lill sa...

Nej, så ska det ju inte va på semestern! Fy tusan!
Hm, om du är ute efter något billigt är ju napraparhögskolan bra, men det är ju fortfarande en skola... Ta nån som går i trean isåfall.
Puss & välkommen hem snart!

Hannele sa...

Välkommen hem Larsa!
Sverige har saknat dig! Själv har jag åkt på en dunderförkylning och är hemma från jobbet. Dessutom har jag spelat min sista match för säsongen pga magen så det är lite sorgligt (men för en bra sak)!
Vi hörs snart! Kram

Fröken Larsson sa...

Tack min fina välkomstkommitté! Det känns skänt att vara hemma. Magen mår lite bättre, men inte ryggen:( Det blir en akuttid hos naprapat pronto. Hatkärleks-Tor och 3:orna låter intressant, will check it out!

Krya på dig Kanelen min. Sista matchen för ett tag pga en RIKTIGT bra sak:) Nästa gång du spelar sitter jag, Pyret, Agnes och Sixten på åskådarläktaren!:) (I min låne-bebis-dröm i alla fall;))) Okej, Aspen och Janssonarna får komma och titta också. Snart springer du där på plan igen, men först blir det andra häftiga grejer!

Spännande!:)

KRAAAAM på er alla!