måndag 15 mars 2010

Ett glädjens besked

För över 3 år sedan fick hon diagnosen cancer. En berg-o-dal-bana av hopp, förtvivlan, behandlingar, operationer, trötthet, väntan, ovisshet, pepp, mediciner, smärta, tårar och skratt har hon gått igenom. Vi är några nära och kära som varit med hela vägen, som varit där vid hennes sida och imponerats av hennes styrka, järnvilja och positivitet. Och som väntat på den här dagen. Vi visste att den skulle komma.

Idag fick hon det första positiva provsvaret på 3 år. För allra första gången hittades ingen cancer.

Det är så fantastiskt att jag inte finner ord att beskriva. Och jag är så stolt, lättad och glad till tårar.

Livet kan aldrig garantera oss något, vi vet inte vad som väntar runt hörnet. Men just nu är det bra, det är riktigt bra. Och det är här och nu som gäller. Inte igår, inte imorgon. Nu. 

Life´s an occation, rise to it!

6 kommentarer:

Sus sa...

Men åh! Jag gråter jag med! Jag förstår vem du skriver om. Jag känner inte henne, men har känt med henne.
Underbara nyheter!!!

Josefin sa...

Åååh, vad underbart. Det är så inspirerande och härligt att höra sådant. Kram och grattis till dig och den cancerfria. Jippie!

Nica sa...

Nu blir jag glad!- även om jag varken känner dig eller din vän. Men jag har också en vän - som fått ett bra besked.
Och det får solen att lysa ett snäpp extra!

anna-lill sa...

Åhhh va underbart att höra, va skönt!!! Tack gode gud för det!

Fröken Larsson sa...

Ja ni.. det är underbart. Helt otroligt underbart.:)

Camilla sa...

Underbart, underbart! Hälsa till henne och gratulera! Puss