fredag 19 mars 2010

För många herrans år sedan..

..träffade jag på den här mannen. Jag var 12 år och mamma hade anmält hela familjen till ett tävlingsprogram i tv (typiskt min mamma:)). Loffe var vår coach och vi tävlade mot en annan familj i diverse konstiga grenar. Jag kommer ihåg att det var häftigt att vara där o se hur en tv inspelning gick till. Och vi fick bo på hotell och sånt som inte hörde till vanligheten. Det blev ett litet äventyr för familjen Larsson.

Inspelningen gick fort och jag hann inte tänka så mycket. Vi fick våra priser och begav oss hem till Gävle. Sen insåg jag att det var rätt jobbigt att ha varit med på tv.. Jag var 12 år, mitt i
förändringens tid och hoppades att ingen hade sett det där tv- programmet. Under några år då tonårsångesten var som värst undvek jag att prata om det överhuvudtaget och hoppades att alla skulle glömma bort det. Jag tyckte inte om hur jag såg ut och rörde mig, och fick ångest över det där programmet. Hemskt att man ska känna så om sig själv, allra helst när man är 12 år..

Hursomhelst, det var en häftig upplevelse och idag skrattar vi gott åt vårt lilla äventyr i direktsänd tv:)

Och 16 år senare träffar jag alltså Loffe igen, backstage på teatern i Hässleholm. Världen är liten!

4 kommentarer:

Sus sa...

Min pappa är lik honom =)
Men tyvärr (?) bara till utseendet.

Fredrik sa...

Jag skulle vilja se det där programmet dock:)

Malins Pappa sa...

Inte en chans,Fredrik;-)

Hannele sa...

Jag MÅSTE få se det programmet!