fredag 9 juli 2010

Nu är Pyret här!

Igår morse for min svägerska in till förlossningen och på kvällen kom det lilla underverket ut. En liten grabb blev det. Eftersom jag hade chansat på nedsläpp den 29:e juni blev det ingen vinst för mig, men jag är trots det väldigt glad (och grabben kommer få Brynäsgrejer av mig ändå!).

Grattis fina Hannele och Asplund till ert lilla Pyre! Underbart!

Och nu är jag inte bara faster, jag är moster också!:) 

I min familj och släkt säger vi alltid moster, faster, morbror och farbror till barnets föräldrars syskons partners (knappt komplicerad mening!). Min mosters man är ju min morbror och min fasters man är min farbror.

Men jag har förstått att detta inte är brukligt i alla familjer och släkter.

Hur säger ni hos er? Moster eller morbrors fru/tjej/sambo..?

5 kommentarer:

Sus sa...

På min sida säger jag moster och Gustav.
På Hjärtats sida säger de moster och morbror.
Mina barn säger Namnen. Aldrig "titel".
Men det ingen ordning på nått i vår familj.

Fredrik sa...

Dom flesta kallar mig för idiot...eller hur menar du nu?

Marianne sa...

Självklart är du moster.
Mammarianne

Marit sa...

Jag har alltid tykct att det där är krångligt. Jag tycker det låter bra så som du säger! Det är taget!

Elton sa...

I klanen Jansson gör vi som Larssons. Men så länge det inte varit bröllop får du nöja dig med oingift moster!!! ;-)
Vi längtar tills ni kommer och hälsar på! Kram