tisdag 4 januari 2011

Första dagen efter semestern..

..har gått i organiseringens tecken. Vi har rivit ut, gått igenom, slängt och omorganiserat vårt lilla hem. Och storhandlat så vi klarar oss en hel vargavinter.

Bilden är tagen mitt i rensningen, som vi för övrigt tog oss igenom utan tjafs och panikkänslor. Jag är en spara (fråga mina föräldrar som fortfarande har staplar av Malin-kartonger i sina förråd) i vanliga fall men idag har jag slängt mer än jag någonsin gjort i hela mitt liv. And it feels good I tell you.

Av någon konstig anledning vill jag bara rensa, slänga och organisera x 1000. Det ska vara ordning och lugn liksom. Dessutom känner jag ett sug efter att laga en massa rolig och god mat, göra den där pajen vars recept jag sparade 2004, virka en pläd och fylla frysen med hembakat nyttigt matbröd.

Okej. Virkningen var en överdrift. Men det andra är sanningens ord.

Kanske går hand i hand med en annan bulle i en annan ugn?

Vad säger ni som varit där tidigare? Är det bara jag eller var ni också fixargalna i väntans tider?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag väntar på att samma känsla ska infinna sig hos mig. Hittills är jag mest i slappa- dricka smoothie - och kolla på tv- humör.. Hagström

Sus sa...

Det sista jag gjorde innan min första förlossning var att storstäda hemma hos mamma och alla andra som ville.
Alla våra skåp och lådor var kliniskt rena.

Nu ska jag inte ha fler barn.

Och det märks om man säger så.

Anonym sa...

Ja visst.. du boar för fullt! Ut med det gamla, in med det nya liksom.
Du kommer troligen bli världens bullmamma! :)
Kram på er!
/Jenkan

Annika sa...

Om du frågar min käre make så var nog den största förändringen mängden mat jag inmundigade... Det är nog enda tiden i mitt liv jag har lyckats få valuta för de pengar det kostar att äta buffé på t ex Lammet&Grisen... =)
Han var chockad, min käre man... "Ska du hämta ÄNNU mer mat??!" Hihihi. I övrigt var jag så tröttkörd av den mindre bra arbetssituationen att jag nog inte orkade feja å baka osv...
Men det låter allt helt normalt... =)

Kram å sköt om dig! F'låt ER!!!!! När är det dags??

Josefin sa...

Jo men det tror jag ju mamma sa när vi sist sågs att hon också hade en sån där turboperiod med hjortronplockning, pilatesövning och storstädningsmani som följd. Hennes unge blev ju alldeles utmärkt så det kan ju inte vara något dåligt ;)

Malin H sa...

:) Samma här! Har slängt massa saker, säljer och möblerar om. Det där med maten känner jag också igen, men nu har jag tappat matlusten helt. :( Det får liksom inte plats längre... :) Ta hand om dig och njut av resan och alla tokigheter den bjuder på! :) Kram

Anonym sa...

Mamma är lik sin mamma. Man ska städa, diska, skura, feja, damma....hm hm eller hur det var.
Naturen är finurlig. Man ska liksom ha allt klart när det blir dax. Längtar! Puss!

Fredrik sa...

Hoppas Marit också blir slängsugen när det beger sig:)

Nilsson sa...

hahaha, underbart att läsa! Boar inte alla blivande mammor?? Jag bakade och bakade tills jobbet baaaad mig sluta för de orkade inte äta allt gott! Då gick jag över till matbröd :) Konstig grej det där, men den går över ;P

Stor kram till bästa Malin!