onsdag 12 januari 2011

Lycka är..

..att få dra på sig mysisar och fårskinnstofflor efter en lång jobbdag.

Jag har börjat bli en kvällströttis. Jag är väl ingen nattuggla som sitter uppe till 03.00 i vanliga fall, men nu vill jag liksom bädda ner mig vid 19.30. Dagtid är jag igång till 100% och känner ingen trötthet what so ever, men på tuben hem. Då händer det. Jag anar att den något mer ansträngande delen av graviditeten har börjat gett sig till känna kvällstid. You name it: trötthet, sammandragningar, halsbränna, förvirring??

Nyss ringde det på dörren. Jag blev lite konfunderad OCH på min vakt. Någon som ringer på dörren kl 20.30 hör knappast till vanligheten. I Sthlm kommer man dessutom inte oanmäld till någon, det vet ju alla. Jag har dessutom sambofritt i kväll så jag förberedde mig på att ge en rekorderlig karate kick utifall det var en galen inbrottstjuv där utanför.

Det var grannen. Han ville bara berätta att jag glömt mina nycklar i dörren.

Jahapp.

Nu ska fröken Larsson sova. Gonatt!

1 kommentar:

Malin H sa...

Åh.. :) Ville bara tala om att efter veckor av halsbränna har jag äntligen hittat nåt som hjälpt! Mandlar. En näve mandlar o det blir bättre.. :).

Jag somnar oxå som en stock på eftermiddagarna/ tidig kväll, men kände mig piggare efter det jag började äta järntabletter..

Ta hand om dig!!! Kram Malin H