söndag 27 februari 2011

All in helg alá mys

Eftersom jag inte är hemma i Bästrikland så ofta (ja, även fast jag bor hemma i Stockholm är Gävle ändå hemma. Också liksom.) blir det alltid mycket som ska hinnas med på kort tid. Dock bara mysiga saker. Fredagsmys och de obligatoriska hotellfrukostarna hos pappa så klart, men en hel del annat har hunnits med också. Fläng med på min kalorifyllda myshelg:










Fredagsmys med tacos och med en vild lillfröken Larsson till bords.





















Samma lilla fröken har jag hängt med i flera dagar, dessutom har hon tagit sina första steg utan en hjälpande hand. Stort! Faster blev rörd och stolt som en tupp.

Kusin Crille spelade gitarr och jag sjöng för ljuvliga Vincent på hans dop i lördags.

Efter dopet blev det smörgåstårta och denna magiska dessertbuffé. Morotskakan med jordgubbar och de hembakta chokladbeskvierna was to die for. (Ni förstår väl att jag var tvungen att prova allt. För bebisens skull. Liksom.)
















Efter dopkaffet fortsatte firande - men då av farmors pojkvän Oskar som fyllde 90 år - i form av släktträff med gulaschsoppa och kladdkaka.
















Lördagskvällen avrundades med att dinera med mina kära barndomsvänner Jenkan och Tessano samt Jenkans kids Molly och Malte. Så himla mysigt och jag åt limepaj för minst två personer.
















Myset fortsatte på söndagen med mina fina svärisar i Falun..





















...och självklart passade jag på att mysa järnet med charmigaste Elton som jag ju är oingift moster till.

Japp. Det var min myshelg det. Tack alla mysisar!

2 kommentarer:

NilssonNilsson sa...

Malin: när man står framför en dessertbuffé måste man givetvis smaka av alla kakor och annant smaskens. Sen är det som en oskriven regel att man måste backa och ta om av minst tre sorter för att kolla om de lyckats med hela satsen. Det kan sen uppfattas som oartigt om man inte pular ner minst två av det godaste i väskan för att avnjutas hemma i soffan en timme senare.... Take me with you!! Kaaaakkkkka :) Underbar myshelg med familj och vänner ni verkar haft, tankat mycket energi förstår jag! Kram på dig finaste Larsson

Fröken Larsson sa...

Nilsson, vilket kakupplägg du presenterar! Det ska jag naturligtvis köra på nästa gång!:)
Hoppas allt är bra med dig, magen och dina andra två fina.
Kram på dig!