söndag 13 mars 2011

Det är en djungel!

Vi förbereder oss så mycket vi bara kan, orkar och har förstånd till. Det är inte det lättaste kan jag tala om. Vi har hamnat i en helt ny värld och det känns väldigt overkligt att gå runt i den världen och försöka förstå vad det egentligen innebär.

Men vi tar det steg för steg och idag har vi inhandlat en bilbarnstol. Det gick ganska lätt faktiskt. Vi bara valde en och betalade. Enkelt! Det svåra, för att inte säga det smått omöjliga, är att förstå att det ska sitta en liten minimänniska i den där stolen sen. Rätt snart till och med.

Nejnejnej, DET fattar jag inte.

Jag kissar 118 gånger per dag (så ni vet), har en mage stor som ett mindre land och blir kickad och buffad på hela dagarna. Att det är en plutt där inne som är den skyldige är ofattbart overkligt. Hur man spänner fast stolen i bilen, det fattar jag glasklart.

Utan överdrift kan jag säga att det som händer är det konstigaste jag varit med om nånsin. Konstigt, overkligt och huuur häftigt som helst!:)

7 kommentarer:

anna-lill sa...

Åh det är så fint!! & coolt! & ballt! & häftigt! :D

Jenny Asterius Persson sa...

å jag är såå nyfiken i en strut på vad det är för en liten goding som ligger där inne och gottar sig.

Snart blir det Välkommen till världen!

Nilsson sa...

Visst är det häftigt... och vet du Malin, det sjuka i det hela att det mest overkliga är ju när h*n äntligen ligger på din mage och äntligen är här, är verklig! Och sen bara så självklar som om h*n funnits hos er i evigheter, det är så märklig känsla men underbar såklart! Så spännande och snart!! Vi köpte även en ny förra helgen, ja bilstol, inte bebis ;) Vi tog en Britax efter att haft en Acta innan. Welcome to the djungle :) Kram på dig!

Anonym sa...

det är ett babyskydd som ni har köpt, inte en bilbarnstol... :o)

//Anna

Annika sa...

Japp, nog är det en djungel!!
Å ju längre tiden går desto fler märken finns det att välja på...

Det allra häftigaste har du ännu framför dig - när denne inneboende bestämmer sig för att flytta ut till vår värld. Det var det absolut häftigaste jag har varit med om i alla fall!!! Att få tänka - En värk närmare att jag får träffa den som vuxit till sig inne i min mage...
Har ännu inte hittat nå't som överträffar det!!!!! =)
Kraaaaaam på er!!!!<3

Sus sa...

Hur gör man om man kan tänka sig att göra barn och vara gravid igen, men inte ha fler barn?

Blocket?

Fröken Larsson sa...

Britt-Marill och Jenny, snart vet vi vem det är. Overkligt, men häftigt!!

Nilsson, det blev en Brio för oss. Den var fin och verkar bra. Jag ser fram emot det som är ännu mera overkligt.. Tack för välkomnandet!:)

Anna, okej.. babyskydd alltså. Då vet jag det!:)

Annika, tänk att det var Linnsan som låg där inne och väntade. Snart vet vi vem Linn får lära upp i minidisco framöver!:)

Sus, du kan väl öva på att göra barn och sen när du vill ha en bebis för ett slag kan du låna min!:)