måndag 11 april 2011

En liten uppdatering i väntans tider

Här spatserar jag i solen till den sista gravidyogan förra måndagen. Magen i vädret och tygväskan alá gympapåse-åk 3 på ryggen. I 13 veckor har jag tillsammans med min gravida HannaBrorsa legat där och yoga-andats ikapp med andra tjockisar. De 13 veckorna har svischat förbi kan jag säga.

De två senaste veckorna lika så. Något annorlunda veckor innehållande mycket mys, väldigt mycket packa lådor, flytta, packa upp lådor, fixa och förbereda har passerat. Ju fler dagar som går nu desto overkligare känns det att gå runt med den här stora magen. Och att den snart är borta. (eller ja..borta och borta.. den kommer finnas kvar i en något sladdrigare form ett tag till Im afraid..) :)

För två veckor sedan upplevde jag och min kille en mycket konstig grej i och med att vår lilla plutt inte vill vända sig rätt utan sitter bekvämt med rumpan neråt trots vändningsförsök och allt. Vi har fick ett datum, datumet med stort D. För två veckor sedan fick vi alltså datumet då vi blir föräldrar nerskrivet på ett litet kort. Surreal big time!

Vi vet vilken dag vår plutt kommer ut och det känns galet. Resfeberliknande känslor börjar komma och vi försöker förstå läget, det går sådär. Vi gör vårt bästa här hemma och förbereder oss, laddar upp, räknar ner och väntar som bara den just nu. Snart är det dags..

3 kommentarer:

Sus sa...

Aha, ett snitt alltså?

Min mage sladdrar som bara den. Lägg till lite bristningar. Men vaddå? Det har ju legat två bästa ungar där i.

Fick jag välja skulle jag dock ta Sis gravida mage. Slät, fin och lite =)

Cilla sa...

Tänker på er och längtar tills vi får träffas och se underverket!

Nilsson sa...

Ja, jag hörde en fin liten sångfågel kvittra att ni fått planerat kejsarsnitt och här i Sundsvall har vi väldigt enkla regler och en dag när det görs. SÅ, jag försöker klura ut helt enkelt när ni fått er föräldradag lagd ;) Spännande!! Och även om alla går och väntar så måste det kännas märkligt att verkligen veta att imorgon (tex) är det verkligen The big day. Hur som, så kommer det ju gå hur bra som helst även om bebis inte vänt sig :) Lycka till!!! kramar från en annan rund Nilsson