torsdag 14 juni 2007

GRÖNA LUND!!!


Igår fick jag en av mina 25-års presenter. En heldag på Gröna Lund!! Jag, Hanna, Emma och Lina studsade in som fyra barn på stället. Entusiasmen, glädjen och motivationen var på topp och vi köpte åkband direkt!(Okej, fick tjata liiite på Lina!) och sen bar det iväg! Skuttade runt i adrenalinrus och avverkade karusellerna. Vi åkte den lilla berg-o-dalbanan"Vilda Musen"(som förövrigt gick sönder senare på kvällen) och Lina var vettskrämd, att vi ens fick med henne! Bra gjort, Lina! I den stora berg-o-dalbanan skrattade vi så vi grät! Hanna grät också en skvätt för att luftmotståndet fick hennes örhängen att mer eller mindre dras ur öronen på henne:) Emma fick ont i huvudet. I kombination att jag skrek och skrattade och det blåste stormvindar, gjorde att jag blev snustorr i munnen. Nästan så jag fick flashbacks från när jag opererade bort halsmandlarna vid 9års ålder och vaknade upp efteråt och hade svalt en sandstrand. Joråsåatt.
Emelie och Frida joinade också senare. Emelie -som alltid vågar allt- har tydligen lagt på nån slags karusellskräck. Frida var duktig på att skrika och hålla händerna i luften samtidigt i karusellerna, bra där!
Restaurangjakten tog som vanligt låååång tid. Beslutsångest, olika viljor och kö till bord ledde till sen middag där vi fick kall mat med hår i. Tror det summerar upplevelsen rätt bra. Men det knäckte inte oss, nej nej.. Vi fortsatte trots kyla, blåst och trötthet. Även fast ens mentala ålder sänks med några år (inte många dock!) så känns det väldigt annorlunda att besöka Grönan vid vuxen ålder än när man var barn.. Jag funderar på:
Har "Lustiga Huset" alltid luktat gammal gymnastiksal?
Är det verkligen tillåtet för samma person att vinna TVÅ stora chokladkakor med 20 schweizernötar i varje?!
Vart, för sjutton gubbar, är RADIOBILARNA??!
Om någon kräks i en karusell och fyra personer ska ta bort det, tar det alltid mer än 30 minuter?
Vart, i hela friden, är PARISERHJULET??!
Har "Blå Tåget" aldrig varit ens liiite läskigt?
Hursomhelst.. Tack mina tjejer, för en underbar födelsedagspresent! Fantastiskt trevligt! Jag tror att "fantastiskt" är mitt favorit ord. Fantastiskt. Kul att skriva också. Hepp.

3 kommentarer:

anna-lill sa...

Jättesynd att vi inte kunde ses, men du verkar ju haft fullt upp & roligt så då är jag nöjd! Ja, Malin, Fantastiskt är verkligen ditt ord...

Anonym sa...

men det här är ju helt fantastiskt! Vilken fin blogg:) Men jag har lite invändningar på häxbilden... Hahaha helt otrolig!

Anonym sa...

Hej tjejen!!
Damn, va kul m blogg!!
Och wicked witches!!
Puss på re!