söndag 24 juni 2007

THE JOURNEY, ÖLAND 2007!





Midsommardagen spenderades tillsammans med packning och Lone i bil. Återigen, TACK MARIT!

Mina farhågor angående ekvationen "enorm packning i liten bil" var som bortblåsta när vi lämnade Gävle med väskor och påsar bredvid, i, runt,över, under och på oss. Inga problem. Vi släppte av Sjögräs och Olle(Hannas kusinbarn) i Sollentuna och tryckte en pizza innan vi for vidare. Jag och Lone cruisade längst Sveriges östkust med siktet på norra Öland. Hanna var en klockren förare och jag en lika klockren kartläsare/telefonist/sidekick/dj/babbelfia/underhållare/godisansvarig,-högst ärofyllda uppdrag! Och ja, jag ska ta körkort snart. Jag ska det.

Några småstopp, bensträckare, mil och timmar(10) körde vi in på 2 kilometersinfarten till Böda Sands Kronocamping. Det pirrade i magen, vi skrek till när vi såg BÖDA-skylten och var spralliga som få. ÄNTLIGEN! Känns fantastiskt att komma till ett ställe där man ska stanna ett tag och kan hänga in kläder i garderob och varva ner ett slag. (Värsta rimmet, nästan som en slogan!)

Vi inackorderade oss (slängde in väskorna!) i holk nr 3, samma som jag och Marre bodde i förra året,-känner mig hemma! Sen blev det kära återseende, några öl och en tripp till Sjöstugan för några fler öl. MYCKET trevligt och intressant...

Hanna trivs som fisken i vattnet och känner sig redan som en sann Böda-Räv.Citat: "Det känns som att jag varit här hela mitt liv..". Det här med tidsuppfattning har aldrig varit Hannas starka sida.

Vår söndag har varit mycket lugn.. Vi började med att sova till 12.00, något jag inte gjort sen jag var tonåring (VÄLDIGT länge sen med andra ord) sen har vi organiserat vår lilla holk. Började med att hitta förvaring till våra medtagna förvaringsutrymmen, packade ur väskor och påsar(klart man packar i påsar!) och fixade till så holken blev städad och mysig. Den höll sig så i några timmar, då vi provbadade nya poolen och tog en promenad, sen inte längre. Man får vara glad för det lilla.. Hellre lite skit i hörnorna än ett rent helvete. Bra motto!

Vi har nu varit här i ett dygn.. Imorgon börjar vi jobba.. Resan är påbörjad.. Det är dags att fatta pennan och författa ett nytt kapitel.. Startskottet har gått för Böda Sand 2007..

Inga kommentarer: