fredag 27 juli 2007

FRIDFULL FREDAG!




Fredag den 27:e juli. Tiden flyger iväg och jag med den. Det har varit en bra vecka.

Hanna körde sin sista show i lördags, Astrid-showen. Så sjukt mycket folk!! Vi tog ett glas vin efter showen och hängde lite i restaurangen.. Det var väl den stora partydagen för många, men inte för oss.. Vi laddade nämligen inför söndagen.

SÖNDAGEN blev den bästa söndagen någonsin. Vi trotsade den grå himmelen och la oss på stranden varpå solens strålar sakta med säkert började skina igenom molntäcket och slutligen gav oss en heldag på stranden med klarblå himmel och solsken. Det blev glass, beachvolley och en nyans mörkare solbränna. I takt med att regnet och stormen kom, startade "Lindström-Larsson AB" sin strapatsrika resa mot en rekorderlig partykväll i Borgholm. Efter att ha engagerat hela camping för att lösa logistikfrågorna med skjutsning och hämtning delade vi en flaska vin och åt mat på restaurangen. Söta Matilda skjutsade oss och kl 22.oo klev vi in på "Strand" och hade en sjukt rolig kväll tillsammans med över 1000 andra glada partymänniskor. Vi stod i toalettkön och pratade om att det borde finnas nån vi känner på stället.. Inom loppet av 2 minuter dök Karin, en kompis till Hannas syrra, och Johanna, som jag hängde med i Jönköping, upp.. När man talar om trollen.
Fantastiskt kväll med Brorsan som jag sent kommer att glömma. Vi liftade hem med en busslast med killar, det tyckte vi va en bra idé vid den tidpunkten. Crazy vi är.. och lite omdömeslösa kanske. Men slutet gott allting gott.. Vi knackade på hos Brorsans kusin mitt ute i ingenstans (Läs: Djupvik) kl 05.00 och fick oss en varsin säng att sova i. Herregud vilken härlig kväll, min brorsa och jag.. Vi kan vi! dagen efter vaknade vi utan en tillstymmelse till baksmälla.. Perfectamento!

En sak som jag funderat på och som slog mig flera gånger under partykvällen: Tror killar att tjejer blir charmade av att bli tafsade på eller av att få en nyp i häcken?!
I så fall vill jag göra ett statement här och nu. Svaret är: NEJ! NEJ, nej och åter nej. Bra, då har jag fått det sagt.

Övriga veckan har varit bra.. Min kära pappa har åkt till Grekland, vilket är lite fuskigt med tanke på att solen inte förgyller vår tillvaro allt för mycket här hemma. Men jag är glad för pappsen att han får lite härlig semester.. Här alternerar regn och sol i samma tempo som en tennisboll flyger fram och tillbaka under tennismatch. Bra liknelse, nog en av mina bästa;)

Sara har kört showerna denna vecka. Det har gått jättebra och HUR mycket folk som helst under showerna! Hanna har hoppat in som den berömde karaktären "Superhjälten Blixten" under minidisco, hon gjorde ett litet gästspel som en viss Ströbaek skulle sagt.

Jag har börjat springa. Kors i hela jäkla taket, det trodde jag aldrig. Men herregud vilken underbar känsla efter en joggingtur! I love it! Nu gäller det bara att hålla i det och köra vidare.. Det brukar vara här det faller.. Men jag hoppas på en höst med kontinuitet och balans där jag kan ha rutiner och vanor som går att upprätthålla och inte drabbas av ett flängigt liv.

Allas vår underbara Nadja har det bra där nere på Gran Canaria. Förutom att hon fått lunginflammation och hamnat på sjukhus! Men som allt annat klarar hon ju detta också.. Saknar henne sjukt mycket min lilla Nadjis. Tycker att hon ska komma hem nu.

MINA sötisar på Gotland.. saknar er!! Önskar SÅÅÅ att jag kunde besöka er, men det verkar som att det blir svårt.. TYPISKT! Hade varit fantastiskt! Men, men.. ibland kommer livet ivägen för ens planer och då är det bara att gilla läget.. Dessutom ses vi i höst då det vankas musikal igen!:)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej malin ! det är nathalie från böda sand :D ville bara säga hej , för det var ju ett tag sen :) saknar dej otroligt mycket & om du har lust att skriva till mej : littlepopstar_natte@hotmail.com. måååååååååååååååååånga kramar natta <3