måndag 9 juli 2007

MOLNIG MÅNDAG




Helgen har snurrat förbi med regn och rusk och nu har vi plötsligt påbörjat en ny vecka. Vår lördag blev lite speciell kan man säga.. Vi hade barnens dag med 48 barn. Svettigt värre. Men vi klarade av det! Jag var nog mer stressad än vad jag själv förstod just då, för efteråt fick jag mitt livs första migränanfall. MYCKET konstig upplevelse.. Det började flimra framför ögonen och Malte förstod direkt vad som var på gång och skickade hem mig med buller och bong och med migräntabletter och strikta order om att sova. Denna fantastiska lördag fick jag också mitt livs första fästingbett. Otrevligt och obehagligt. Gick fram till Hanna och frågade om jag hade nåt på halsen.. Hon tog tag om mina axlar och sa:"Okej Malin, få inte panik nu.. men du har en fästing på halsen." Få inte panik?!? FÅ INTE PANIK?!? HERREGUD, varför skulle man få panik när man har en blodsugande parasit på halsen.. HERREGUD?!? Okej, jag FICK panik! Jag började hyperventilera och planlöst gå omkring på ängen med tårade ögon. Barnen undrade vad jag höll på med, med all rätt. Tillslut tog Hannas Solle-polare Emelie bort den och gav mig en kram. Då kändes det bättre. Hård tjej jag är!:)

Vi har indiantema på Barnens Dag i år.. Malte skulle klä ut sig till indian va det bestämt. Trots den vetskapen så vandrade vi med barnen fullt medvetna om att vad som helst skulle kunna hända. Man vet aldrig med Malte "110%" Önnestam.. Mycket riktigt. När vi kommer till en liten bäck i skogen står Bruno Pruttén i den och pumpar med sin sugpropp så att vattnet skvätter. Malte är galen!:) Vi skrattade ihjäl oss, var är filmkameran när man som bäst behöver den?!

Daniel Jansson, Solle-polare också, gjorde ett guest apperance som indian och visade upp ett fantastiskt skådespel tillsammans med Pruttén. Hysteriskt kul!

Första Astrid-showen gick av stapeln på kvällen.. Att spela Pippi i kombination med migrän är inte att rekommendera, men så länge man inte skakar på huvudet för mycket så funkar det!:) Fick, kvällen till ära, göra en alldeles egen sockervadd.. Grymt gjort!:) Hur kan man tycka att sockervadd är gott förresten, det är ju bara och endast socker..

Hanna var i formidabel form och agerade på bästa "pirat"-mässiga sätt som "Jocke med kniven".

Igår på vår lediga söndag spöregnade det hela dagen lång. Hur kan det regna så mycket, borde väl bli nån slags mättad lösning?! Det låter väl logiskt?

Vi fortsätter med mantrat och mottot "Sol i hjärta och sinne" och trots regn fräschade vi till oss, jag och brorsan, och begav oss till Borgholm för partykväll på "Strand". Sjukt trevligt!

Idag är det måndag.. alldeles strax kommer min familj hit. Jag längtar så det gör ont!

1 kommentar:

johan sa...

Hejsan
Vad roligt jobb du verkar ha nuförtiden.
Ha det gött i framtiden
Kram Lusthen