lördag 7 juli 2007

SOL I HJÄRTA OCH SINNE..

..Men ute, och inne i vår holk, är det regnigt och fuktigt. Men snart ska tydligen solen dyka upp sägs det.. Håller samtliga tummar och korsade fingrar för att det blir så. Kanske på måndag då familjen kommer på besök!:) ÅH, va roligt det ska bli.

Vi har kört på i högt tempo hela veckan lång, ingen rast ingen vila. Repat och showat. Gräddat våfflor och studsat runt på minidisco.

Vad mer har hänt?

Jo, Hanna och Johan tappade Daniels våffeljärn ala 16000:- i marken och det gick i tre delar. MEN, Malte är på plats och snickrade ihop det till oss. Vilken tur! Ångestenoch paniken hos Hanna och Johan var enorm.. Men som alltid, det löser sig!

Apropå Malte. Malte "110%" Önnestam. Han är här på semester, men känner sig rastlös och har utvecklat en karaktär som han springer runt som. Bruno Pruttén, vaktmästare som pratar finlandsvenska och är totalt galen. Hur kul som helst!

Apropå att springa runt (bra övergång där va?!:)), jag sprang 5 km härom dagen. Hur skönt som helst och jag är riktigt stolt över mig själv! Vanligtvis (läs:alltid) är att springa det värsta jag vet. Kan inte motivera mig själv eller förstå vitsen med att kuta efter ingenting.. Men, alla kan förändras och nu ser jag fram emot nästa kulm av jogg-motivation!


Vi har även hunnit med en del myskvällar då regnet hållit sig borta några timmar, livsnjuteri!



Träffat en massa söta barn också! Idag är det "Barnens Dag", I 5 timmar ska vi ta hand om
ca 45 barn. Herregud. Jag laddar upp för fullt med grötfrukost och sen är det bara att köra..

1 kommentar:

Fredrik sa...

fy fan va roligt, jag hade verkligen velat se det där live...vilken sjukt sjuk snubbe han är den där Malte:D