tisdag 28 augusti 2007

LEKTANT OCH PLUGGHÄST




VÄÄÄÄÄÄRLDENS FINASTE KILLE= NILO! Hur kan man vara så söt, charmig och underbar?? Vi lekte och busade i lekparken, fantastiskt att äntligen få hänga lite med den lille! Fredrik, din son är ljuvlig!!
Måndagen gav även lite kvalitetstid med Lié och hennes nya kille, Aron.(-ska läsas på skånska, som Lié säger, det blir roligare då...) T R I V S A M T!!!

Idag har jag registrerat mig och nu är det officiellt: Jag är student! Tro det eller ej, men jag har börjat plugga. Känns hur kul som helst faktiskt och jag är riktigt motiverad. Kursen jag läser är svenska med inriktning på skrift och form på Södertörn här i stockholm. Första riktiga skoldagen var idag och jag hann bekanta mig lite (ytterst lite) med skolan, kursen och kurskamraterna..

-...Och vart bor du då, Malin..?

- Vart jag bor..? BOR??? JAG??! BOR?! I en lägenhet menar du typ?

Ja, va svarar man på det? Hade turen varit lite mer på min och Sjögräs sida kanske vi hade haft en lägenhet nu. Men snart är det vår tur! Man måste kyssa många grodor innan man hittar sin prins, och se många lägenheter innan man spikar upp tavlor på väggarna, fryser in hembakat bröd och fixar adressändring. Så är det! Lägenheten jag beskådade under extrem kissnödighet, hunger och trötthet i Bredäng idag var toppen av isberget. Riktigt dålig. Tog även en tur till Råcksta, men det blev det ett nej till också..

Jaja.. kampen fortsätter. Snart, mycket snart, har vi en lägenhet..

...så jag säger fortfarande att världen är mitt hem och jag bor i min väska..mmm..Mina väskOR!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj vad jag tycker att det ar konstigt att vara sa langt borta. Jag hanger ju inte med alls, din blog ar toppen att uppdatera sig pa. Jaha sa du har blivit en pluggis precis som jag, bra jobbat brorsan. Lagenheten dyker upp snart I can feel it, och snart kommer jag och halsar pa. Tiden gar fort. Du verkar ma bra, da mar jag bra. An en gang: saknar dig! PUSS!

Anonym sa...

Jag tycker att Malin ska flytta till Malmö och grymma med alla andra grymmisar!
/GG

Anonym sa...

Jaha nu ar det Brorsan som talar igen.. Vantar med spanning pa en uppdatering, jag foljer din blog slaviskt nu for jag saknar dig!! Ge mig lite info, it makes me happy!!!! PUSS!!