söndag 26 augusti 2007

HELG I STHLM..


Baggeby-kollektivet återförenas i tropisk fredagsvärme för snabblunch på Fleminggatan. Att lotsa dit alla tog sin lilla tid, i vanlig ordning.


Som vanligt: Emma tittar bort och Emelie blundar.


På fest hos HannaKorv på Gärdet.


Anna-Lill, Marit, Najna, Anna och moi på Trädgårn.


Söndagsmiddag med Storebror och Åsa. OBS: lägg märke till Magnus frisyr! Samma frilla som när han var 16-år. Mamma tycker alltid att han är såååå fin i håret när han inte har "en massa spray" i det.. Magnus sa:
-Den här bilden får du inte lägga ut på bloggen.
-Nej då brorsan, klart jag inte ska..


På audition för Colorline, kryssningsfartyg, träffade jag godingar som Lilli, Jermo och Mariann.

Jag var först tveksam till om jag skulle gå på audition eller inte. Kände mig inte så förberedd, men när jag på söndagsmorgonen slog upp mina två blå ryckte jag upp mig och tänkte:"Klart jag ska gå".
Jag tog med mina noter till Jill Jonssons "Crazy in Love", som blev ett panik-alternativ till sång då jag glömt mina noter i Gefle,- Bra där, och vandrade bort till Balettakademien.
Träffade på en massa kändisar, så det blev en trivsam dag! Dansprovet gick bra och jag gick vidare till sångprovet. När jag sitter där och väntar (ca 4 timmar) slår det mig att jag aldrig sjungit till dessa noter och inte hade en aning om tonart. Joråsåatt, det var ju bara att köra på det.. 16.45 kommer jag in till juryn, hejar på ett sånt där glatt och trevligt auditionvis och stapplar upp till pianisten och babblar i 180:


"Ja, hej.. Jo, jag har den här låten..ööhhh..hmm.. Kan vi ta sticket direkt efter 1:a refrängen och vidare in i slutet och så..? Ja, alltså här till där (pekandes yvigt över notbladen) Kanon, det blir bra..och du, förresten..en liten grej..vill du spela lite så jag hör vilken tonart det är i..? (Han spelar..jag får panik) Okeeeej, jahaja... skulle vi kunna ändra tonart lite eller sååååå.. (Han säger att han kan sänka 1 ton och jag vill inte vara till besvär så jag kör tummen upp och säger: PERFEKT!"

PERFEKT?!?!!!

Sen körde jag..

Resultatet blev en väldigt hög Jill-låt med ett ännu högre stick, där jag kämpandes kastade ur mig tonerna i ett stumt rum framför 6 jurymedlemmar..

..Att man ständigt utsätter sig för detta.. Men visst är det härligt, känner att man lever!:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Angående det du skrev om audition, jag måste bara säga att jag beundrar ditt mod....skulle aldrig våga ens om jag visste att jag kunde sjunga...:S Vidhåller fortfarande att du ska söka Idol....vore så himla coolt/kul att se dig på Tv:n. Ååå apropå kändisar!! Fatta att jag såg MASSOR med kändisar förra helgen när jag/vi var ut på Undici med ingen mindre än Niclas Kronvall. Inte nog med det så dök Tomas Brolin upp å bjöd oss på champagne!!! Fatta??!!! Inte varje dag man får mingla med såna super kändisar.....plus att Tobbe Trollkarl oxå var där...men gud så kort han är!!!Kramiz Jullan!