torsdag 23 augusti 2007

SJ, SJ GAMLE VÄN..

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm igen. Jag och SJ, vilken duo!

Har haft avslappnande dagar hemma i Gävle, otroligt skönt att bara vara. Det är inte ofta jag brukar hinna med det nämligen..

Suttit vid datorn dygnet runt för att hitta lägenhet i Stockholm (och hängt liiiite på facebook), städad och organiserat i pappas lägenhet, packat upp alla väskor, fikat och lunchat med barndomsvännerna, lagat mat till mamma och hängt med lillebror.

Dessutom har jag haft den stora äran att agerat väckarklocka åt lillebror. Han är nämligen, till skillnad från vissa andra i min närhet, världens mest morgontrötta kille. På sitt rum har han 37 olika sorters väckarklockor som ringer 6.15 varje morgon, men lilla Linus sussar vidare utan problem. Sååå.. syrran fick hjälpa till några dagar. I förrgår morse blev det prat om Piff & Puff och imorse fick han ett uppvaknande utan dess like. 6.15 tog jag gitarren, drog ett par riff (utan att ta något ackord eller ens snudda vid en sträng såklart!) och sjöng "House of the rising sun" med bästa falsksång. Tänk att vakna upp till det va?!

För er som nån gång behöver göra samma sak som jag, här kommer lite hjälp på traven:

Tips för att väcka Linus(eller valfri sjusovande ungdom):

1. Väck honom, på valfritt sätt.(Gitarrspel är att rekommendera)

2. Stanna kvar i rummet för att väcka honom igen, 2 sekunder senare.

3. Lämna rummet och gå tillbaka efter 1 minut för att väcka honom en 3:e gång.

4. Tro honom ALDRIG när han säger att han faktiskt är vaken och på väg upp.

5. Tänd alla lampor och ta av honom täcket.

6. Babbla oavbrutet om saker och ting, ställ gärna frågor, tills han kliver ur sängen och står upp.


TADA, as simple as that!


Vilken fantastisk lillebror jag har, älskar honom av hela mitt hjärta!:)

Nu börjar jag närma mig sthlm.. Ska titta på lägenhet i Solna och imorgon se om det finns plats på kurs jag sökt. Håll tummarna!

Inga kommentarer: