torsdag 11 oktober 2007

HENNES ÄR GRÖNA, MINA ÄR BORTDOMNADE

Vi har kommit fram till att Sjögräs är den som har mest "gröna fingrar" av oss. Inte för att hon egentligen har det, men eftersom jag VERKLIGEN inte har det så uppgraderas hon ett snäpp och blir hemmets blomsteransvarig.

Jag sitter på balkongen på mitt kontor och fryser. Pappa kommer till stan en sväng idag med min router så jag kan sitta inomhus och surfa och slipper tjuva grannens trådlösa som bara går att nå från balkongen. Det är inte lätt att ligga på topp.. Nästippen är iskall och jag har domnat bort i fingrarna..

Jag har äntligen köpt gymkort och organiserat det mesta i lägenheten och lugnet börjar faktiskt infinna sig i min tillvaro. Härliga känsla!

Ångesten ligger numera i grammatiken jag pluggar just nu. Jag fattar inte varför jag ska kunna detta? Det är fruktansvärt tråkigt, svårt och känns totalt meningslöst. Varför behöver jag veta vad en förbannad nominalfras är..??

Är hon inte händig så säg!

Honken, min tjockaste katt! Och nej, han bor tyvärr inte hos oss.. Utan i Järbo hos fam Bergström med Bisset, Foppa och Leo.


Är det något Malinarna kan så är det frukost!


Nu måste jag gå in och värma mina händer..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Leo faktist, inte Åska. Hehe! :P

Anonym sa...

ooj! jag vet inte direkt vad jag önskar mej.. typ en häst.. :D haha, nej men.. en kamera, plattång, mp3 eller iPod, pengar, m.m. typ! :)

Anonym sa...

Åhhh, frukost!