torsdag 8 november 2007

SOUND OF MUSIC

Idag fick jag svart på vitt att mitt konstiga och obehagliga ryggont sen i måndags var inget mindre än.. TADA: URINVÄGSINFEKTION! Joråsåatt. Alltid lika skoj. Så nu har jag börjat knapra piller och imorgon är det Sunwingreunion,- inte så bra kombination!

Min fina och snälla storebror fixade biljetter så jag och Hanna kunde ta oss till Göta Lejon för att se "Sound of music" ikväll. Mina förväntningar var inte jättehöga, men föreställningen va bra. Snygg scen och fin musik! Det var första gången jag hörde Pernilla sjunga live och hon gjorde det riktigt bra och höll hela vägen igenom. Hennes vanliga glättighet var ett faktum, i alla fall till en början, men hon är ju trots käckhet en duktig artist. Hade varit intressant att se henne i en dramatisk roll nångång! Tommy var lång och gjorde en okej Von Trapp. Barnen var söta, men de kändes lite för regisserade ibland. Sen kändes inte dramaturgin optimal. Maria och kaptenens kärlekshistoria var alldeles för stressad och kunde ha etablerats tidigare tex. Jag gick inte ut därifrån och var uppfylld på det sättet man kan bli efter att ha sett en föreställning, men endock nöjd. Många gånger blev det komsikt hur dramatiskt allt skulle vara, det blev lite för mycket. Men, det är ju trots allt "Sound of music" vi snackar om. En klassiker, det är ju så här den ska vara. Och det blev en bra kväll, som alltid i kära Hannas sällskap. I teaterminglet träffade vi på Rudina också, trevligt!

Inga kommentarer: