torsdag 13 december 2007

GLAD, TRÖTT OCH FNITTRIG LUCIA!


Till skillnad från igår, ställde jag alarmet på mobilen i morse. Okristligt tidigt dessutom! Efter 4 timmars sömn studsade jag upp vid 6 för att möta upp Millan vid St Jacobs kyrka i Kungsträdgården. Sen slog vi oss ner i en bänkrad i kyrkan och tittade på luciatåg! Som alltid vid såna här tillfällen hör man barngråt då och då, nåns mobil som ringer, hostattacker.. det hör ju till på något sätt. Men kören sjöng så fantastiskt vackert, så man hörde inget annat! Så stämningsfullt! Riktigt duktiga. Jag fick ett fnitteranfall (kanske också hör till på något sätt..???! Nähä.), ni vet när man absolut inte får skratta och så kan man bara inte hålla sig!? En av stjärngossarna hade tappat sin pappskiva runt ljuset och stearinet rann nerför hans hand och i ren panik kastade han ljuset mellan sina händer för att inte bränna sig. Han såg att jag såg detta, vi utbytte menande blickar och så började vi båda skratta. Min övertrötthet gjorde att det dröjde lääänge innan jag kunde sluta. Kände mig väldigt vuxen och mogen när jag satt där och tittade ner i golvet och kämpade för att inte skratta. Bra där, Malin!:) Det blev en väldigt mysig morgon, tack Camilla att du tvingade mig att följa med!
Förresten, har jag berättat att min kära sambo Sjögräs fått ett 1:a hands kontrakt på en lägenhet och kommer att flytta i från mig? Jag är öppen för förslag.. Om ni har en suverän lösning för mig, så hör av er! Och om ni har ett jobb till mig, hör av er då också!;)

1 kommentar:

Anonym sa...

myssigt med lussefirand.... låter sjukt roligt det där med ljuset.....kan se dej framför mig när du inte kan sluta skratta hahahaha/keba