torsdag 13 december 2007

HANNA OCH JAG!

För första gången på mycket mycket länge bestämde jag mig för att inte ställa alarmet på mobilen, utan att sova tills jag vaknade av mig själv. Så med gott samvete tog jag en rekorderlig sovmorgon idag! Ett steg i rätt riktning att avdramatisera min livssituation just nu, som ger mig en hel del huvudbry. Efter en sen frukost spenderade jag några timmar i tvättstugan, surfade runt på nätet, tränade pump på SATS, läste tidningar och bara hade en kravlös Malinonsdag. SKÖNT, och behövligt! Hamnade på Youtube och bland klipp från Oscarsgalan och passade på att gråta en skvätt till vinnarnas-"and the oscar goes to.."-moments! Jajaja, jag vet...! (She was lookin kinda dumb with her finger and her thumb In the shape of an "L" on her forhead - thats me!) Gråtmild har blivit mitt signum de senaste dagarna.. Oscarsgalan och slutet av "Love actually" sätter (tydligen) fart på mina tårkanaler just nu..

Min onsdag avslutades med en inspirerande träff med fröken Hagström, som på äldre dar lärt sig att dricka öl, duktigt! Vi pratade om det ikväll, att det är så underbart att bo i samma stad som ens närmsta vänner! Att man kan skicka ett mess till någon och ses några timmar senare - samma kväll - är ett privilegium. Tacksamhet, känner jag!

.

Idag for Nadja tillbaka till Gran Canaria.. Jag har letat flygbiljett på nätet, för i januari ska jag bannemej åka och besöka Flood! Så blir det!:)

Inga kommentarer: