söndag 23 december 2007

NU ÄR DET JUL IGEN!

Startskottet har gått, Larssons årliga julhysteri har börjat! Bocken är på plats i Gävle och jag likaså. Liftade med syskonen Sjögren igår och kom hem till pappa där mina bröder redan var på plats. Som vanligt blir det alltid hysteri och tusen saker som ska göras på samma gång. Som alltid. Alla vi ungar drar åt varsitt håll och pappa försöker pedagogiskt lösa allt så att alla blir nöjda. Precis som vanligt. Det är sån komik. Klockan 15 var det uppställning hos farmor. Familjen Larsson kom naturligtvis en kvart för sent. Som alltid. Jag frågade pappa om vi nånsin kommit i tid till farmors årliga bjudning. Han hävdar att vi faktiskt har det, men jag kan dock inte minnas det. Farmor bjöd som vanligt på hutlöst mycket mat! Hur gott som helst. Kusingänget med mina söta kusinbarn var på plats så jag fick agera lektant en sväng. Visst är det väl fantastiskt att få busa med söta barn, som man sen kan lämna tillbaka till föräldrarna när man blir trött?! Perfekt upplägg tycker jag!:)

Fick precis ett mail från Hanna "Brorsan" Lindström som ju är på väg hem från Kanada. Tydligen är världen och nån elak amerikansk flygplatssupervisor emot henne. Hon är nämligen fast i New York, missat sitt flyg, är utan packning och väntar på att allt ska lösa sig så hon kan komma hem till jul. Hoppas hoppas hoppas hoppas! Jag håller tummarna!!!

Nu ska familjen Larsson bege sig 30 mil norrut, nära Hannas gamla hemtrakter Sollefteå, för att fira jul i familjen Håkanssons casa. Tillbaka till civilisationen kommer jag på annandagen. Tills dess..

GODASTE JULEN TILL ER ALLA!!

Inga kommentarer: