måndag 17 december 2007

SUPERFIFFIGT UTAN NYCKEL!

Ibland är det extra roligt att vara Malin Larsson. Som när tiden inte räcker till och man får tokstressa till tåget, när man slår i knäet i sängramen och får uppleva fysisk smärta från helvetet eller som nu: när man har tappat bort sina nycklar och inte kan komma in i sin lägenhet!
Hemma hos mig och Sjögräs har vi en sån där superfiffig dörr som man inte behöver låsa när man går, det fixar den helt själv nämligen! Superfiffigt. När jag for mot Smålandsskogarna för show i fredags så la jag ner nyckeln i väskan. (VÄL?!?!) Men igår när jag kom tillbaka till stan och skulle ta mig hemåt upptäckte jag att det inte fanns några nycklar nånstans i mina väskor. Inte ens när jag för 7:e gången vände upp och ner på väskan fann jag mina nycklar.. Så, jag måste ha tappat dem under jobbhelgen i Småland.. eller så har jag, till min egen rädsla för mig själv, glömt dem hemma. Superfiffigt! Sjögräs nyckel är dock på väg ner från Piteå med posten och bör landa i en brevlåda nära mig imorgon förmiddag. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det löser sig alltid! Som tur är har jag vänliga vänner som tar hand om mig. Så jag har tak över huvudet och huserar vid Fridhemsplan nu. Läget är alltså under kontroll. Om brevet med nyckeln i nu inte försvinner på Tomteboda så kommer jag in i min lägenhet imorgon. Superfiffigt!

2 kommentarer:

Nina sa...

Superfiffigt var ordet!

Joakim sa...

hahaha.. din toktant!! :D
hoppas du har fått nyckeln o kommit in.
kram från ett icke juligt australien.

(ps. ny blogg visualoz.blogspot.com)