söndag 20 januari 2008

GRATTIS FINASTE MARIT!

Tack Nadja "frostskadan" Flood för ditt gästinlägg. Skynda dig hem nu, jag saknar dig!

Japp. Här sitter jag nu. Ensam på mina 88kvm till lägenhet och avslutar en ganska lång men bra dag. Sjögräs flyttade ut medans jag var på Gran Canaria och nu är jag alltså alone. Ganska ohållbar situation.. Vet inte riktigt hur saker och ting ska lösa sig faktiskt. Jag vill inte bo med vem som helst och har inte råd att betala hyran själv. Ingen bra kombination. Grejen är ju den, att om jag hade vetat att det skulle bli så här så hade jag letat efter en egen lägenhet direkt. Eftersom jag inte är ute efter något tillfälligt kollektivboende med nån random-person utan en fast punkt i tillvaron som jag kan kalla mitt hem. Jag vet att det kommer att lösa sig men det hänger över mig rätt rejält just nu. Känns tråkigt att kämpa och lösa en bostadssituation och sen - utan att själv välja det - vara tvungen att bryta upp det. Så till detta går många av mina tankar just nu. MEN, det kommer att bli bra. Hur bra som helst!:)

Sen jag kom hem från solen och Nadja har jag börjat ta tag i livet. Det har blivit en festlig tenta i textanalys, en vuxen anställningsintervju på kontor, träning, besök hos naprapat, häng med vännerna, förberedelse för AstridLindgrensVärld- Audition och slutligen AUDITION!

Den gick av stapeln idag. Sjukt rolig och avslappnad audition! Kändes bra och jag tror det gick rätt bra också. Jag gick i alla fall vidare till dag 2, känns skönt. Många auditions man går på känns bara pretto och jobbiga, men den här var bara rolig. Skönt att få lite av den sortens boosting. Det behövs verkligen.

Har även ätit middag med Marit och co, för den fina Marit fyller ju år idag!:) Grattis älskade vännen, du betyder så mycket för mig så det kan inte beskrivas med ord!


Nu är det sovdags. Måste vara pigg och rask inför morgondagen. Wish me luck!

Inga kommentarer: