fredag 18 januari 2008

GÄSTBLOGGARE: NADJA FLOOD


Okej. Jag vet att det finns människor som har väntat spänt på detta gästinlägg…och här kommer det äntligen.
Men ni måste förstå därhemma att här tar allting dubbelt så lång tid som hemma i Sverige…det tar tillexempel frustrerande lång tid att få maten på restaurangen…det tar dubbelt så lång tid att vänta på bussen…det tar till och med längre tid att sova.
Här på Gran Canaria vaknar man vid halv två istället för normala halv tolv.
Alltså tog det längre tid att skriva denna texten också. Och eftersom jag måste förklara dröjsmålet så tar det ju ännu längre tid innan ni verkligen får läsa något vettigt…ja allt är erat eget fel i alla fall.

Jaha, nu har Malin Larsson gjort sin sorti. Det känns tråkigt…hon blev ju ett med Bahia Feliz så fort hon satte sina späda fötter utanför transfertaxin.
Vi har haft väldigt roligt!! Tack för att du kom hit Malin, du har alltid en underlig förmåga att sprida energi runtomkring dig…och här kanske det behövdes extra mycket, inte vet jag?
Om du trodde att jag var trött när vi bodde i Sundsvall så trodde du fel…det är så här jag är när jag är trött!
Och om du trodde jag frös när vi bodde i Sundsvall så trodde du nog rätt i och för sig. Men jag fryser lika mycket här. Om inte mer, jag har ju inte lika mycket kläder på mig.
Men fan vad kul att du var här! Nu har du sett showen och du vet hur mitt liv här ser ut…ett hysteriskt tempo på kvällarna och zombie-varianten på dagarna.

Det är tomt här utan dig…jag har ju i och för sig fått nytt besök av Malin och Johan, men dom är inte alls lika bra på att stå på huvudet som du är. Jag försöker lära dom men det funkar liksom inte. Dom har inte samma känsla. Förresten undrar Nisse om han kan ta akrobatikklasser av dig när vi kommer hem.

Tack för dina roliga videomeddelanden! Vi skrattade så vi skrek här i min lilla lägenhet. ”Här har ni en med enormt behov av rampljus” ska jag döpa mappen till. Fan va galen du är!

Jag sjöng förresten ”Show must go on” dagen efter du åkte…ska skicka den när jag har filmat!

Happ, när kommer ni andra då? Nu har ju fatiskt Agne, Linus, Malin, Robban, Anna, Theo och deras vänner varit här och kollat! Kom hiiiiiiiit! Jag tänker inte gå upp klockan nio och gå hurtiga promenader med er men jag kan fika och dricka öl!
Jag tänker inte nämna några namn gällande hurtigheten, absolut inte, men, ja…

Det dröjer inte så länge tills jag kommer hem nu…1:a maj tror jag det blir! Saknar er alla massor och det ska bli så skönt att komma hem igen.
Vill hälsa till er alla så jättemycket!!!

Jag mår bra och trivs superbra härnere, men det är alltid skönt med friska fläktar från Sverige så kom och hälsa på om ni känner fört! Fast inte nästa vecka för då kommer min familj…bara 15 stycken. Puh.

Puss på er alla!!!! Och Malin….Fiiiiiiiill us!

Inga kommentarer: