onsdag 9 januari 2008

Sun is shining, the weather is sweet..

.. och jag har ont i magen. Men det är väl inte mer än rättvist antar jag. Får man en massa härliga dagar i solen så får man väl ta lite magont. Jag tar det. Det är fler som har magkrämpor, vi åt kanske nåt konstigt igår. Ropas viejas?? Inte många knop för mig idag alltså. Försökte mig på min dagliga promenad, men det gick inget vidare. MEN desto mer kvalitetstid för mig och Stieg! Snart färdig med Luftslottet, har redan separationsångest. Får alltid det när upphällningen av bra böcker närmar sig.. Och särskilt nu, när det inte finns fler Stieg Larsson böcker att läsa.. What to do?! Men snart kommer Salander och Blomkvist på vita duken. Får se om filmen håller måttet. Jag tvivlar, men hoppas. I övrigt njuter jag för fullt av lugn och avkoppling. Detta är den lugnaste semestern någonsin. Med facit i hand vet man att det kan bli rätt galet och fartfyllt när jag och Nadja slår våra kloka ihop, men våra aktiviteter går mest i lugnets tecken. En danskväll har vi knåpat ihop här nere dock, så vi har inte tappat stinget helt! Vi har hyrt bil några dagar och roadtrippat lite. Igår skulle vi till Las Palmas och äta middag. Det tar 20 minuter att åka dit. Vi åkte, hamnade i bilköer from hell, körde vilse, hamnade på ett högt jävla berg och slutligen var vi hemma igen efter 2 timmars yrande- Vrålhungriga! Sprang till närmaste restaurang och beställde mat. Ropas Viejas.
Familjen Dröse&Norberg och co var här i söndags. Robban i en rekorderlig mustasch, Theo med överskottsenergi och Anna i solbränna och hatt. Dom verkade njuta av avkoppling och semester. Välbehövligt! Skoj att se dom, och härligt att få busa lite med Theo. Nu måste jag tillbaka till Stiegs underbara värld.. Skickar kärlek och virtuella solstrålar your way!


Håll utkik, snart kommer en liten surprise på min blogg..

1 kommentar:

Nina sa...

Söööta, fina Theo!! Vilket gäng de hade fått ihop då. Och vilken underbar mustasch! Puss o kraaaam!