lördag 5 januari 2008

JAG HAR EN PLATS I SOLEN IGEN..

Nu är jag här! På plats på Gran Canaria. Hos Nadja. Det är underbart. Alldeles underbart!

Så fort jag klev av planet fick jag en nostalgisk käftsmäll. Alla dofter, naturen, klimatet, miljön, luften, ljuset och känslan för mig tillbaka några år i tiden till mina år utomlands. Plötsligt saknade jag allt och alla och på nåt sätt önskade jag mig tillbaka till livet som det var då. Linda, som jobbade Sunwing med mig, är här nu också. Så vi har vältrat oss i gamla minnen från vår magiska Sunwingtid och varit nostalgiska för flera år framåt. MEN, trots min nostalgipsykos och nog att den tiden var underbar på så många sätt så är det inte där jag vill vara nu. Eller jo, i några dagar till. Sen vill jag ju hem till sthlm. Såklart.

Ni undrar hur vädret är..? Klarblå himmel och skinande sol. Jag är ledsen. Men ni kan vara lugna. Snart kommer jag hem igen och får lida av snöslask och minusgrader också. Underbart är kort.

Det är fantastiskt att träffa Nadja, jag njuter av varje sekund! Hon är lite trött av sig bara. Men jag har tvingat henne att sola flera dagar nu och att spela beachvolley, till vissas stora chock.
-Nadja, what are you doing outside in the sun??!!
Jag såg showen igår, så grymt bra. Och HERREGUD va duktig hon är! Med risk för att låta lite väl partisk, men hon var bäst bäst BÄST BÄST BÄÄÄÄST!!!

Imorgon kommer Robban, Anna och Theo och kollar showen. Så jag joinar dom semestrande Dröse&Norberg såklart!

GRATTIS mina Hannor idag på Hannadagen! Lindström & Hagström, vilka tjejer!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar er! Önskar jag hade varit där med er nu men, men en annan gång... Hälsa Nadja så otroligt mycket från mig. Massor av kramar från mig till er!

Anonym sa...

Hej, jag hade skrivit en kommentar här men den verkar inte ha kommit in, synd för den var verkligen jätte rolig...Jag är ju ofta väldig rolig, har ju den där komiska tajmingen som man pratar om... eller hur var det nu.., kanske inte..

Fröken Larsson sa...

Marit, det är ju tanken som räknas. SÅKLART den var ohyggligt rolig din kommentar. Jag har inga tvivel what so ever. Nästa roliga kommentar vore rolig att faktiskt läsa. Dubbelkolla så nästa kommentar kommer in, så vi inte går miste om all denna komiska tajming.:)