lördag 26 januari 2008

PÅ TUNNELBANAN IGÅR KL 20.20

Jag sitter med mina hands-free-lurar i öronen och väntar på att lillebror ska svara telefonen. Tittar upp och ser att killen 2 meter bort håller upp sin mobil mot mig. Sen hör jag det välbekant fototagningsljudet. Öhh, va?! Han blir lite ställd av att bli busted och säger snabbt: "Du är ju så söt". Jag svarar skeptiskt: "Och därför tar du kort på mig...?!?!?!?!"

Precis då svarar lillebror. Så killen på tunnelbanan slipper vidare utfrågning och tillrättavisning.

Ska man ta kort på någon på tunnelbanan kanske man kan fråga först?! Eller kanske ta bort fototagningsljudet och vara lite smidig i alla fall.. Herregud.

Hoppas han får stor glädje av en bild på mig där jag ser aningen förvånad, irriterad, skeptisk och - just ja - söt ut.

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Jajaja...men LÅG ni med varandra?

Fröken Larsson sa...

Nej, det blev inte så. Men jag fick verkligen anstränga mig för att stå emot den här CHARMIGA killen och hans sex appeal.

anna-lill sa...

Inte klokt. Men försök att ta det som en komplimang. Du är ju söt.

Anonym sa...

vart har du tagit vägen??? Nu är det dags att uppdatera din blogg.... Föresten jag ska fika med Nina till veckan och självklart ska du med, hare gött hej hej
Keba