söndag 10 februari 2008

VAR BOR DU LILLA RÅTTA..?

Söndag. Dagen efter premiären av Melodifestivalen 2008. Och dagen då det pratas om att Luuk var behållningen och att Christer Sjögrens låt var katastofal. Kreationerna med europaflaggor på var inte till Christers fördel direkt.. Underhållande dock.


Man kunde tro att året var 92 och New Kids On The Block var i stan. Sådan mastodontkö var det utanför konstfack. Klubben Landet hade jubileum och tusentals partyfirare köade för att komma in. (Jag och Sjögräs tänkte att vi skulle kolla läget när partystämningen infann sig efter Christers bejublade framträdande.) Jag tittade på kön. Tog en dålig bild. Och vände. Det blev en svängom på Berns i stället, och sista tunnelbanan hem..


Idag har vi firat söndagen med brunch och bilutflykt med storebror och svägerska.
Vi körde ut till Lidingö och hem igen, utan att köra på en fågel och begrava denne. Positivt. Däremot fick jag höra (apropå fågel/djur) att en stor fet råtta i storlek "mindre hund" hade krupit upp ur toalettstolen i en lägenhet i city. Sen sprang den runt där i badrummet och bökade.. Dom tipsade att man kan lägga en telefonkatalog på locket, så kan inte råttorna ta sig upp. Så ni bör ångra er uppsägning av telefonkatalogen alltså.. Trots nummerupplysning på nätet, behövs den tydligen ändå. Så himla bra, problemet är löst! Då kan råttan snurra runt där i stolen bäst den vill. Och jag kan fortsätta leva mitt liv som vanligt. Leve telefonkatalogen!! Eftersom jag vill kräkas av blotta tanken av att en sumoråtta skulle springa runt i mitt badrum, så ställer jag nog min übermoderna 3 kubikmeterstora tv på toalettlocket. Innovativt tänkande av mig. Bra.

Imorgon ska svaret från ALV komma.. Spännande!

Inga kommentarer: