fredag 14 mars 2008

TILLBAKA TILL JÖNKÖPING..


Trots att jag flyttade ifrån Sveriges Jerusalem/ Amy Diamons hemstad för 1,5 år sen, så leder mina vägar hit titt som tätt ändå. Jobbrelaterade visiter har det blivit, och även så denna gång. Känns overkligt att jag faktiskt har bott och haft mitt liv här. Inte under en lång tid, men dock. Det känns som ett helt liv sen! Mycket har hänt sen dess och jag är så långt ifrån där jag var då, på många olika plan. Känner varken sentimentaliet eller nostalgi när jag är här nu, vilket jag brukar känna när jag besöker platser som jag tycker om. Kanske för att uppbrottet från staden och mitt liv här varken var det roligaste eller lättaste jag gjort.. Eller för att jag kommit så långt ifrån allt som hände då. Hursomhelst.. Jag förknippar inte Jönköping med något jobbigt längre, utan tänker bara på allt kul som hände under mitt år i stan. Alla roliga shower med lyckofigurerna, mysiga promenader runt sjön, alla nya bekantskaper, minnesvärda stunder med fina människor OCH den fina lägenheten - där min tapetserade foldvägg för 3000kr finns kvar. Jag kämpade mig svettig för den väggen, och hann njuta av den i nån månad blott. Men det bjuder jag på! Mycket nöje av min vägg, till den som bor där nu.. Jag klarar mig mer än suveränt bra utan en 3000kronorsvägg.

3 kommentarer:

Marit sa...

Hälsa Jönköping, fast mest Lyckofigurerna! Kramis

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.