torsdag 3 april 2008

MOT JÄMTLAND..


Fantastic four, min familj. Mina fyra grundpelare alá trygghet och kärlek.
På plats i Gävle för att åka vidare norrut imorgon. Turen bär till Strömsund, Jämtland -Marits hemtrakter. Gammelfarmor Lydia fyller imponerande 100år, vilket naturligtvis ska firas!
Har hört rykten om att självaste Kungen skickar personligt brev till Sveriges 100-åringar..? Ska utforska detta och återkomma.
Och självklart, på vår väg genom Jämtlandsskogarna ska vi naturligtvis sjunga "Jämtland, Jämtland - Jämt och ständigt" så att alla Erikssonar blir stolta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om ni tittar in i Ås på er väg genom Jämtlandsskogarna så kan jag lära dig en annan bra låt om Jämtland. Den du nämnde har ju lite tradig melodi.
Mammarianne

Ylva sa...

titta gärna in hos oss om ni har vägarna förbi!! så ska jag lära er jämtlands sången som ni kan sjunga nästa gång ni åker igenom här!! kramar

Fröken Larsson sa...

Tack för era fina inbjudningar!! Jag hade mer än gärna sväng förbi i Ås och fikat och lärt mig en ny - något mer trallvänlig - Jämtlandssång. Men den här gången hanns det inte med.. Men nästa gång!:) Nästa gång jag äntrar de Jämtländska skogarna ska jag bannemej titta förbi!! MÅNGA KRAMAR till er fina Erikssonare