måndag 2 juni 2008

26 år,- no more ungdom.

När jag var på besök hemma i Gävle för ett tag sen skulle jag åka lokalbussen till pappa. När jag klev på frågade busschauffören: "Ungdom eller vuxen..?" Och jag tänkte till ordentligt och kom på mig själv att skratta till och nästan skämmas lite när jag som i en harkling hasplade ur mig att jag var ungdom. Ungdom. Ungdom?! Skulle jag ha sagt vuxen..?! Men jag är väl inte vuxen..? Som 25-åring är man inte vuxen på Gävles lokalbussar.


Nu har jag klivit över den magiska gränsen. Mitt år som 25 gick i en väldig fart och nu lämnar jag det bakom mig. Det är slut på rabatterade resor och ungdomsliv och jag är numer närmare 30 än 20, vilket innebär en hel del. Väl? Marit tyckte att jag lät mognare, mer ansvarstagande och vuxen i telefonen när vi pratade idag. Så det kanske är så.. Att jag gått och blivit vuxen nu.



Fast jag är ytterst tveksam.



Men fyller år, det gör jag i alla fall:) 26 härliga år! Ungdom eller vuxen, i vilket fall som helst är jag lycklig och glad och har en underbar födelsedag. Och jag ser fram emot att få betala fullt pris på lokalbussen nästa gång jag är i Gävle. DET kallar jag för vuxenpoäng.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
Mammarianne

Fredrik sa...

Nu ska jag bara gratta dig på facebook också:) Grattis!!

Ströbaek sa...

Nu blir du inte äldre rent mentalt...

Anonym sa...

GRATTIS!!! lite sådär för sent, men iallafall... Hoppas det är bra. Kram