måndag 9 juni 2008

Utan bagage i Grekland (fint som snus)


Efter en 19 timmars resa var vi äntligen på plats på Naxos. Trötta som få och utan bagage. Efter att ha stått länge och väl vid bagagebandet på flygplatsen i Aten o en bagagesnubbe kommit fram och sagt:'No more', va det bara att inse att alla våra väskor var borta. Efter detta följde timmar av ringande, köande och fixande. Vi var överens om att gilla läget och inte låta detta förstöra semestern. Jag, som den naiva jäveln jag är, kände lugnet och hade inga tvivel på att det skulle lösa sig. Pappa o lillebror var också lugna, tills den hemskaste av sanningar gick upp för dem. I väskorna låg inte bara alla kläder, skor och allt annat man behöver. Även snuset låg där. Pappa och lillebror tittade på varandra i panikartat samförstånd och plötsligt blev situationen betyderligt allvarligare. Pappas telefon gick varm o lillebror tog ut abstinensen i förväg. Gilla läget?! Vi lämnade Aten och tog båten över till Naxos. Fortfarande varken snus eller bagage inom synhåll. Men jag ligger vid poolen och njuter av solen i mina reseunderkläder. Jakten på det försvunna bagaget fortsätter..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt! Vem behöver bagage? Överskattat. Så länge man har ett glatt humör och trevligt sällskap. Ser fram mot att följa detta äventyr med de tre musketörerna Larsson över din eminenta blogg. Kramar till er alla tre!

anna-lill sa...

Men gud ändå! Det är ju sånt som inte händer, eller tydligen så gör det ju det... Hoppas det löser sig med snus & allt. & ha en underbar vecka!! Puss!

Marit sa...

Du skojar! Jag tror bara att sånt händer vissa. Det ger spänning eller hur?! Själv har klantigheten slagit till igen, har ett hyfsat djupt, blodigt sår på mitt smalben... Sånt händer också bara vissa.. Stor kram till er!

Nina sa...

Det är sånthär som gör dig till en bra bloggerska Maylin!!

Fredrik sa...

nu har ni en bra ursäkt till tokshooping;)

Nina sa...

vilket gay uttryck fredrik. men det är okej. du är så sjukt manlig på alla andra sätt och vis...
















































NOT!

Tralala lilla molntuss sa...

näe! fy faan! utan snus i grekland! hälsa dom stackarna...känner verkligen deras panik...;)
hoppas verkligen att du ni fått era kläder så ni kan njuta ordentligt nu...och att du vilar upp dig!! no more stress...=)
puss o kram!!

Anonym sa...

vilket roligt inlägg jag kan riktigt se deras panik när det insåg att snusen var borta... Hoppas att det ordnar sig och att ni får en fet ersättning som ni kan shoppa för... Haha jag såg just några super gayiga bilder på Fredrik från Hetaste hur roliga som helst jag och mamma satt och skrattade tillsammans....Kram Keba