lördag 20 september 2008

Stevie Wonderful


Fredagen den 19:e september 2008. Inte mycket kunde gå fel den här kvällen. Tjejerna och jag laddade upp med Stevie-middag hos fröken Sjögräs. Och jag var lyrisk. Visste redan långt innan Stevie ens klev ut på scenen att det skulle bli fantastiskt. Han kunde ha gjort vad som helst, och jag hade ändå varit eld och lågor.


Okej, hade han sprungit in naken på scenen, skrikit könsord och kastat ut pilgrimsmusslor mot publiken så hade jag funderat.


Men nu gjorde han inte det.


Och allt var bara fantastiskt.


När han blev inledd av sin dotter och satte sig vid pianot kunde jag knappt tro att det var på riktigt. Att jag var där i samma lokal som Stevie Wonder! OFATTBART!! Gaaaaaaaaaaaa!!!

Konserten var underbar. Globen och jag sjöng, dansade och log. Jag förundrades över hur extremt duktig han är. Han är inte direkt purung längre, men hans röst är fortfarande makalöst fantastisk. Det blev en magisk afton och jag njöt av varje sekund. Det var en mycket upprymd och lycklig Larsson som lämnade Globen den kvällen..
Fantastiskt.

Det här kommer jag att leva på länge. Som tur var fotade jag en massa också. Kul att ha kvar, menar jag. Och här har ni den. Den bästa och skarpaste bilden.. Håll till godo.

Inga kommentarer: