torsdag 18 september 2008

Svarta Malin

Dagens färg: Svart. Jag är tydligen svartklädd från örhängen till strumpor, från topp till tå. Detta trots att jag varken bär sorg eller har en försenad tonårs-svår-period. Men det har nog aldrig någonsin hänt tror jag. Att jag är helt svart. Får mig osökt att tänka på den gamla Povel Ramel dängan vi alla känner till:


SVARTA MALIN

Svarta Malin! Svarta Malin!


Salmonellahavets fasa!


Gör detsamma vart man stävar,


alla stönar, alla bävar


Svarta Malin! Svarta Malin!


Svarta Malin! Svarta Malin..







Nu kan ni fortsätta er torsdag med denna extremt viktiga och matnyttiga information i ryggsäcken. Tack och bock från Salmonellahavets fasa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Salmomnellahavet vad är det, när det finns ett Medelhav ;-). Å för den delen, i det kommer mina tår att doppas inom en inte allt för avlägsen framtid, dé du "Svarta Malin" :-D
Papps

Anonym sa...

Nu är dom doppade......

Fröken Larsson sa...

Käraste GreklandsPappa! UNDERBART att du får vara i solen vid medelhavet, i ditt rätta element. Dricka Mythos och njuta va livet.. Det gör du helt rätt i! Hälsa Yazo till dom jag känner. Och du, bada lite för mig också..:)