onsdag 22 oktober 2008

Lyssna på mig



I dop-present fick Malte den gyllene barnkammarboken av mig. Mysig present tänkte jag, och jag var dessutom med och sjöng in några av låtarna på cd-skivan som följer med boken. Fast det kommer eftervärlden inte att veta om. Förlaget glömde nämligen mitt namn på fodralet. Japp, det gjorde dom. Ingen Malin Larsson där inte. Nejnej. Nej. Nepp. No. Niet. Icke.
---
I samband med att boken med cd-skivan släpptes i butiker fick jag ett samtal där förlaget bad om ursäkt. Bra gjort av dom i och för sig. Men fortfarande tråkigt. Kanske inte känns som en big deal, vilket det heller inte är i ett större perspektiv. Men ska jag någongång referera till denna studioinspelade cd så försvinner all min trovärdighet när vederbörande slänger ett öga på fodralet och finner att mitt namn är helt obefintligt. Jag skulle anses vara en lögnare och bli tvingad att böna och be på mina bara knän för att bli trodd. Jag skulle bli utskrattad och garaterat avvisad big time. Uppgiven och med gråten i halsen skulle jag småspringa därifrån, säkert snubbla på en trottoarkant vilket skulle leda till minst tre benbrott och diverse skrapsår och kanske till och med en lättare hjärnskakning. Så därför skriver jag detta nu. För att undvika framtida fysiska skador och men. Nu vet ni det där ute, att jag är med och sjunger på cd-skivan till den gyllene barnkammarboken. Nu vet ni. Bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi vet att du var med och kan vidare intyga det.
Kul att det går bra med hypnon!!!
kram påre!!
//Keba

Anonym sa...

Det var bra att du upplyste mig om det, så att jag vet!! Hihihi Ska föra det vidare, vill ju absolut inte att det blir några benbrott eller hjärnskakningar......

Anonym sa...

Hallå käre kusin.
vart kan man köpa denna skiva dÅ? tänkte köpa den till Alfons och Wille.

Hoppas allt är bra med dig.
//Ahnna