torsdag 26 februari 2009

Lugnet innan kaoset

Igår kväll kunde vi (jag och min bästa flytthjälp, Jansson) äta tacos i lugn och ro i ett kaos av kartonger, proppfulla IKEA-påsar, väskor och prylar. Jag håller nämligen på och flyttar. ÄNTLIGEN! Med hjälp av karma, charm och kontakter har jag lyckats få tag på ett förstahandskontrakt. Jag är överlycklig. ÄNTLIGEN ska jag få bo ensam, med bara mig själv och mina saker, i en lägenhet som jag får bo i tills jag är 88 om jag vill. Underbar känsla, må jag säga. Idag är det dock inte lika mycket lugn och ro. Vi åker fram och tillbaka, snurrar runt med flyttlass i rusningstrafik och kånkar upp mina saker till mitt nya hem, på 3:e våningen. Utan hiss. Bra träning, och framför allt en svettig och tung resa till mitt nya fräscha och fantastiska liv i min nya lägga. Hur jag kan ha tid att sitta här just nu? Ja, det var en jävligt bra fråga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis fasen va skoj! Jag ska jobba på mitt karma (det hjälper inte i det här livet va) och min charm, ja då kanske det löser sig för mig en dag! Hur som helst grattis, ser fram emot en inflyttningsfest.
kram//Keba

Fredrik sa...

Me like inflyttningfest idén :)
Och grattis till lyan, fy fan vad skönt!!!

Anonym sa...

Är så glad för din skull! Bra jobbat! puss! puss!/mamma

Fröken Larsson sa...

TACK! Jaaaa, det är underbart! SJÄLVKLART blir det inflyttningsfest. Ska bara packa upp först..

Förhoppningsvis blir det fest innan årsskiftet alltaå, om vi har tur.

Ströbaek sa...

Grattis till lägenheten!

Anonym sa...

SHE'S BACK!
Mallan älskade Mallan! Jag måste erkänna att efter att dagligen ha kollat din blogg utan nya inlägg har jag misströstat och blivit en avfälling, en svikare, en looser som inte varit inne på fröken larsson site på alldeles för länge. Döm om min förvåning och tillika GLÄDJE när jag nu fick läsa några rader om min kära väns liv och glada nyheter! GRATTIS till nya lyan!
Masssa kärlek till dig! Jag saknar dig!!! puss

Fröken Larsson sa...

Åh, Lovely Lovan! Va härligt att få en kommentar ifrån dig. Jag är ledsen att jag inte upprätthåller mitt bloggande så värst bra, men jag är tacksam att du (och ni andra tappra läsare) ramlar in här ibland:) Jag ska försöka skärpa mig framöver;)

Lovan, saknar dig! Hoppas vi ses mycket snart! Jag ska jobba i Linköping om några veckor, hör av mig om det. Kärlek och kramar till dig!!