torsdag 19 mars 2009

Mot Jämtland

Min första turnéstad är Norrköping, a.k.a Norpan. Första jobbveckan blev dock en kort sådan, redan igår lämnade jag Östergötland med siktet inställt på Jämtland. Imorgon ska min fina gammelfarmor begravas i Strömsund. Vi firade hennes 100 års dag förra våren och hon var så pigg och glad, skrattade hela tiden. Hon pratade om att man måste se framåt i livet och att i morgon är en annan dag. Hon fick vara frisk och klar ända till slutet. Efter ett hårt och slitigt liv, med enormt mycket kärlek och värme fick hon somna in utan smärta och med sina nära och kära omkring sig. Ett lugnt och vackert slut för en kvinna som gett så mycket kärlek och har varit en inspriationskälla för många. Mer värdigt än så kan det nog inte bli. Imorgon ska vi ta farväl av henne.

Det blev en mellanlandning i Gästrikland. Där fick jag äran att attackumgås med min familj och lyxa med min kära. Nu ska jag och pappa sätta oss i bilen och fara norrut.. Mot Jämtland.

Inga kommentarer: