torsdag 28 januari 2010

Ibland måste man vara lite mer

 

Och med ego menar jag inte på det sättet att man skiter i, aldrig tar in eller aldrig lyssnar på andra människor. För mig är ego att sätta sig själv i första rummet och göra saker som man själv mår bra av. Om jag mår bra gör jag ett bättre jobb, är en bättre medmänniska och vän, har mer tålamod och orkar mer. 

Trots att jag är en ego-förespråkare kan jag ibland glömma bort att leva som jag lär. Jag vet till exempel att jag går sönder både psykiskt och fysiskt om jag inte tränar, ändå "prioriterar" jag bort det när jobbstressen ligger på och jag behöver det som mest. Fy skäms på mig, så får det inte vara.

Därför spenderade jag i morse 2 timmar på gymmet -med det väldigt passande namnet- Ego.

Önskar er alla en härlig ego-tänk-dag. Vad gör Du för dig själv, för att må bra? Är Du tillräckligt ego? Tänk, fundera och gört. Ibland måste man vara lite mer ego.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat älskling! Så skall det se ut - EGO is the shit :)

Hannele sa...

Om jag ska tänka på en person som är ego, så skulle kanske inte Malin Larsson direkt vara den som poppade upp i mitt huvud.
Men jag förstår vad du menar och jag håller med. För att kunna njuta av livet och vara en god medmänniska krävs det att man mår bra. Vissa mår bra av att gå på gymmet på morgonen medan andra (läs Hannele) mår bättre av att sova då...

Larsson, tror du inte att du lyckats pricka in farsen i Borlänge på precis den dagen då jag förhoppningsvis befinner mig i Globen. Typiskt dig!!!! Jag får väl pallra mig till Gävle eller Avesta för att få en skymt av dig på scenen! Idag åker jag, mor och bror till "Här nös en and"! Kram på dig

anna-lill sa...

Du har så rätt, så rätt! Bra att du kom iväg :)
Jag är precis som du, mår piss när jag inte får röra på mig, det liksom kryper i hela kroppen. Så snart, mycker snart kommer jag följa ditt exempel här & sätta igång på riktigt!

Fröken Larsson sa...

Kanelen, du kan teama up med din storebror i Avesta. Jag har nämligen räknat ut att han är hemma på leave då och det vore klockers om han såg föreställningen i Avesta så kan vi åka till Falun sen. Och om det inte blir Globen (vilket det iofs SKA bli!) kan du komma till Borlänge också.

Can I plan things or what!?!:)

Hälsa så mycket till fina Kerstin & Nisse, va mysigt att ni ska dit och hälsa på. Krama om dom från mig.

Hälsa mor och bror också. Puss och kram fina du!

Älskling och Britt, puss på er också!:)